گزارش اقتصادنیوز از حال و هوای معاملات پشت خطی سکه؛

فریب بازار سکه با یک خبر فیک/ پیش‌بینی قیمت سکه امروز ۳ مهر ۱۴۰۲

کدخبر: ۶۰۰۰۷۰
اقتصادنیوز: قیمت سکه امامی در معاملات پشت خطی روز یکشنبه درحالی ثبات را تجربه کرد که اخبار فیک برجامی بار دیگر در فضای مجازی داغ شده بود.
فریب بازار سکه با یک خبر فیک/ پیش‌بینی قیمت سکه امروز ۳ مهر ۱۴۰۲

 به گزارش اقتصادنیوز، بازار سکه امروز دوشنبه سوم مهرماه بعد از یک روز تعطیلی در حالی آغاز به کار خواهد کرد که در معاملات پشت خطی روز یکشنبه قیمت سکه امامی نسبت به اولین روز هفته نوسان قابل‌توجهی را ثبت نکرد. قیمت هر قطعه سکه امامی روز گذشته در حدود ۲۷ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان به فروش رسید.

ثبات نسبی سکه امامی در بازار پشت خطی روز گذشته در حالی اتفاق افتاد که اخبار فیک در فضای مجازی داغ شده بود. دیروز یک توییت جعلی منتسب به علی باقری، معاون سیاسی وزارت امور خارجه و رئیس تیم مذاکره‌کننده ایران در  مذاکرات احیای برجام  در ارتباط با مذاکرات رفع تحریم‌ها و مذاکره با آمریکا در فضای مجازی منتشر شد که توجه عده‌ای از معامله‌گران سکه را به خود جلب کرد.

از نگاه  فعالان بازار یکی از مهمترین اثرات احیای توافق برجام و لغو تحریم‌ها دست کم ثبات نرخ ارز در کشور در نتیجه افزایش احتمالی درآمدها خواهد بود و به همین دلیل توییت مورد توجه قرار گرفت.

طبق این خبر، علی باقری در صفحه شخصی خود نوشته بود که گفتگوهای غیرمستقیم و مثبتی با آمریکا داشتیم و اکنون طرف مقابل پیام‌هایی فرستاده که مذاکرات را جدی‌تر ادامه دهیم و قرار است نماینده ارشد مذاکرات در وین با نماینده‌های دخیل در مذاکرات گفتگو کند.

با این حال، روابط‌عمومی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد تصویر منتشر شده، ساختگی بوده و مربوط به‌حساب کاربری دکتر علی باقری نیست.

از سوی دیگر، یک خبر که برای اواسط اسفند سال ۹۹ بود بین معامله‌گران پشت خطی به نقل از روزنامه دنیای اقتصاد درباره احتمال تصویب مشروط FATF دست‌به‌دست می‌شد که دو تن از اعضای مجمع تشخیص از احتمال تصویب مشروط لوایح مرتبط با  گروه ویژه اقدام مالی  یا همان FATF خبر دادند.

البته در شرایط فعلی سکه بازان به یک نشست مهم چشم دوخته‌اند. قرار است امروز دوشنبه ۳ مهرماه شصت و هفتمین جلسه سالانه کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین برگزار شود. آن‌طور که رسانه‌ها اعلام کرده‌اند محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیدار و گفتگو خواهند کرد.

تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که در سومین روز هفته، سکه بازان علاوه بر اینکه به  قیمت دلار  توجه می‌‌کنند، مذاکرات آژانس در وین هم زیر ذره بین آنها خواهد بود. 

 فنی‌ها می‌گویند در شرایط کنونی دو محدوده ۲۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان تا ۲۷ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان برای سکه مهم است و اگر بالای این دو محدوده تثبیت دهد می‌تواند به‌تدریج به سمت مرز ۲۸ میلیون تومان حرکت کند. اما اگر تا ۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان عقب‌نشینی کند احتمال کاهش تا کف کانال یاد شده وجود دارد که این اتفاق مستلزم وجود فاندهای خبری بسیار مثبت است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید