گزارش اقتصادنیوز از بازار سکه؛

شکاف قیمت در بازار سکه/ پیش بینی قیمت سکه امروز سه شنبه ۴ مهر

کدخبر: ۶۰۰۳۳۹
اقتصادنیوز: اختلاف قیمت سکه رفاه و سکه امامی به نیم میلیون تومان رسیده است. بررسی تکنیکالی سکه امامی نشان می‌دهد که خط روند صعودی سکه از‌دست‌رفته و همین مسئله سردرگمی در میان معامله‌گران سکه را بالا برده است.
شکاف قیمت در بازار سکه/ پیش بینی قیمت سکه امروز سه شنبه ۴ مهر

به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات روز گذشته قیمت هر قطعه سکه امامی با اندکی کاهش نسبت به روز شنبه با کاهش قیمت ۹۰هزار تومانی با قیمت ۲۷میلیون و ۵۵۰هزار تومان معامله شد.

اما نیم سکه و ربع سکه نسبت به آخرین معاملات انجام شده در ابتدای هفته تغییر قیمتی ثبت نکردند و با قیمت‌های ۱۴ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان و ۹میلیون و ۹۵۰ هزار تومان معامله شدند.

همچنین اختلاف قیمت سکه رفاه و سکه امامی به نیم میلیون تومان رسیده است. بررسی تکنیکالی سکه امامی نشان می‌دهد که خط روند صعودی سکه از‌دست‌رفته و همین مسئله سردرگمی در میان معامله‌گران سکه را بالا برده است.

این بررسی‌ها نشانگر آن است: محدوده ۲۶ میلیون و ۷۰۰ تا ۲۷ میلیون تومانی محدوده حمایتی سکه است که سکه امامی از اسفندماه نتوانسته به پایین آن نفوذ کند. ولی برای صعودی شدن سکه رفاه و امامی باید بتوانند مقاومت محدوده ۲۹ میلیون و پانصد هزار تومان را بشکنند و بالای آن تثبیت دهند.

برخی از معامله گران مدعی هستند چپ بازارساز پر شده است اما خبر نقض تعهدات برجامی در اواخر مهر ماه می‌تواند به بازار نوسان دهد و این نوسان بستگی به دخالت و تزریق بازارساز دارد.

قیمت سکه چند روزی است که در نیمه کانال ۲۷ میلیون تومان در نوسان است و معامله گران کاهشی و افزایشی هنوز نتواتسته به طور کامل در منطقه مورد نظر خود سکه را تثبیت دهند.

تحلیلگران فنی می‌گویند در شرایط کنونی دو محدوده ۲۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان تا ۲۷ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان برای سکه مهم است و اگر بالای این دو محدوده تثبیت دهد می‌تواند به‌تدریج به سمت مرز ۲۸ میلیون تومان حرکت کند.

 اما اگر تا ۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان عقب‌نشینی کند احتمال کاهش تا کف کانال یاد شده وجود دارد که این اتفاق مستلزم وجود فاندهای خبری بسیار مثبت است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید