گزارش اقتصادنیوز از بازار طلا وارز تهران

قیمت دلار و سکه اصلاح شد/آرامش به بازار بر می‌گردد؟

کدخبر: ۶۰۳۰۹۶
اقتصادنیوز: قیمت دلار و سکه که در معاملات نقدی امروز دوشنبه ۱۷ مهر ماه 1402 صعود قابل توجهی را ثبت کرده بود در معاملات پشت خطی دوشنبه شب وارد فاز اصلاح شد.
قیمت دلار و سکه اصلاح شد/آرامش به بازار بر می‌گردد؟

به گزارش اقتصادنیوز ، این روزها حال و روز بازار ارز ملتهب شده و طبق ادعای معامله گران سوپاپ قیمت دلار در بازار فردوسی پریده است.

نرخ دلار که روز گذشته با ۵۲هزار و ۳۰۰ تومان به کار خود پایان داده بود، با تداوم‌درگیری ها در نوار غزه، امروز بیش از یک هزار تومان گران شد و تا ۵۳ هزار و ۵۰۰ تومان بالا رفت.

پیشروی قیمت دلار در حالی است که اکثر فعالان اقتصادی بارها تأکید کرده‌اند افزایش تقاضا در تهران به‌صورت هیجانی بوده و جو روانی بازار موجب شده خریدار دلار زیاد شود. این دسته از تحلیلگران سیاسی و اقتصادی می‌گویند با خاموش‌شدن صدای جنگ غزه قیمت‌ها دوباره به حالت قبل باز خواهد گشت و از این رو باید از خرید هیجانی دوری کرد.

در این زمینه عده ای باور دارند که قیمت ها به زودی اصلاح خواهند شد. به نظر می‌رسد این تحلیل در معاملات پشت خطی دوشنبه شب تا حدودی رنگ واقعیت به خود گرفت.

به عبارت دیگر، نرخ دلار دقایقی پیش اولین اصلاح را زد و کانال ۵۳ هزار تومان را از دست داد.هر برگ اسکناس آمریکایی در ساعت ۲۰:۰۰ دوشنبه شب با ۵۲ هزار و ۷۰۰ تومان تا ۵۲ هزار و ۹۰۰ تومان معامله شد.این قیمت نسبت به معاملات نقدی روز دوشنبه کاهش۶۰۰ تا ۸۰۰ تومانی را نشان می دهد.

بررسی ها حکایت از آن دارد که در هرات هم قیمت دلار فردایی که تا ۵۳ هزار و ۵۰۰ تومان بالا رفته بود، حال با کاهش یک هزار تومانی به ۵۲ هزار و ۵۰۰ تومان برگشته است.

با اینکه دلار در بازار غیررسمی پر جنب و جوش شده اما در بازار رسمی و مرکز مبادله نوسان خاصی را تجربه نکرده است.

قیمت دلار امروز، ‌دوشنبه 17 مهر ۱۴۰۲ در مرکز مبادله ارز و طلای ایران بدون تغییر طی دو روز اخیر همچنان در سطح 41 هزار و 209 تومان قرار گرفته است.

همچنین قیمت یورو نیز بر خلاف ثبات دلار، امروز نوسانی بوده و با کاهش 105 تومانی نسبت به روز گذشته معادل 43 هزار و 557 تومان اعلام شده است.

در همین راستا قیمت درهم امارات  نیز با رقم 11 هزار و 221 تومان بر تابلو درج شده که نسبت به روز گذشته تغییر نداشته است.

نرخ حواله دلار، حواله یورو و حواله درهم نیز در این مرکز به ترتیب 37 هزار و 463 تومان، 39 هزار و 597 تومان و 10 هزار و 201 تومان درج شده است.

در بازار سکه هم قیمت هر قطعه سکه امامی صبح امروز تا ۳۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بالا رفت اما عصر امروز در حدود ۳۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بسته شد.

در معاملات پشت خطی دوشنبه شب هم برخی مدعی بودند که سکه هم مانند دلار وارد فاز اصلاح شده و تا ۳۰میلیون و۶۰۰ هزار تومان عقب نشینی کرده است.

تیتر یک
کارگزاری مفید