گزارش «اقتصادنیوز» از حال و هوای بازار دلار تهران؛

عقبگرد سکه به کانال ۲۸ / راسته بازار دلار خلوت شد!

کدخبر: ۶۰۴۸۳۶
اقتصادنیوز: قیمت سکه امامی در بازار امروز پنجشنبه 27 مهر ماه در مقایسه با روز قبل ریزش کرد و بازار دلار و درهم نیز روز آرامی را سپری کردند.
عقبگرد سکه به کانال ۲۸ / راسته بازار دلار خلوت شد!

به گزارش اقتصادنیوز، بررسی هسته مرکزی بازار ارز تهران در روز پنجشنبه ۲۷ مهر ماه حکایت از آن داشت که قیمت دلار بعد از نوسانات افزایشی چند وقت اخیر امروز را در آرامش نسبی سپری کرد. عده‌ای از معامله گران می‌گفتند امروز راسته بازار دلار خلوت بود و کمتر کسی تمایل به خرید و فروش اسکناس آمریکایی در کف کانال ۵۱ هزار تومان داشت. از نظر فعالان، یکی از عواملی که به عنوان سرعت گیر در مسیر نوسانات دلار در تهران عمل کرد ثبات نسبی نرخ حواله درهم بود. 

قیمت دلار در معاملات امروز با افت ۱۰۰ تومانی بر روی مرز ۵۱ هزار و ۲۰۰ تومان ایستاد و نرخ حواله درهم نیز با ۱۰۰ تومان نوسان کاهشی به کف کانال ۱۴ هزار تومان برگشت.

این آرامش نسبی در حالی است که در این دو سه رو اخیر، بازار دلار دوباره آرایش صعودی به خود گرفته و در معاملات روز چهارشنبه قیمت دلار تا سطح ۵۱ هزار و ۳۵۰ تومان بالا رفت. 

فعالان سیاسی و اقتصادی می‌گویند جنگ میان حماس و اسرائیل بازارها را تحت‌تأثیر قرار داده است و از سوی دیگر، هم‌زمان با بند غروب برجام و پایان تحریم‌های تسلیحاتی و موشکی ایران، شورای اروپا تحریم‌های موشکی ایران را حفظ کرد و ایالات متحده نیز تحریم‌های جدیدی علیه صنعت موشکی ایران وضع کرد. در این‌ میان، درخواست ۱۱۳ عضو کنگره از بایدن برای فعال‌کردن مکانیسم ماشه به بهانه تأمین مالی حماس توسط ایران موردتوجه بازار قرار گرفته است. به نظر می‌رسد مجموع این عوامل باعث شده بود که سطح تقاضا برای دلار اندکی بیشتر شود.

تحلیل‌گران تکنیکال معتقدند اگر خبری از آتش‌بس در غزه یا خبری خلاف آنچه این روزها از غرب درباره تحریم‌های ایران می‌رسد، در بازار منتشر شود، شاید اصلاح‌شدن نرخ دلار محتمل باشد؛‌ موضوعی که البته با شواهد موجود بعید به نظر می‌رسد. زیرا در یک مورد، حتی سفر بایدن به منطقه هم نتوانست آتش جنگ را خاموش کند و بازار همچنان به دنبال اخبار جدید از این تنش است.

در حال حاضر فنی‌ها معتقدند اگر قیمت درهم در کانال جدید تثبیت دهد می‌تواند برای شکستن مرز مقاومت ۱۴ هزار و ۲۰۰ تا ۴۰۰ تومان تلاش کند و درصورتی‌که این اتفاق رخ دهد احتمال رشد دلار تا پله‌های میانی کانال ۵۱ هزار تومان وجود دارد. 

قیمت اونس طلا در بازار امروز با ۱۹۵۱ دلار با معامله شد که نسبت به روز قبل رشد ۲ دلاری را نشان می دهد. در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا ۱۸ عیار با ۲ میلیون و۴۴۱ هزارو ۲۰۰ تومان معامله شد که رشد نزدیک ۴ هزار تومان قرار گرفت. 

امروز اگرچه بازار دلار و طلا روز خلوتی را سپری کرد اما بازار سکه شاهد ریزش قیمت سکه امامی بود. فلز گران بهای داخلی که روز گذشته با ۲۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان معامله شده بود، امروز باکاهش ۲۰۰ هزار تومانی تا پله نهم کانال ۲۸ میلیون تومان قرار گرفت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید