گزارش «اقتصادنیوز» از حال و هوای بازار ارز و سکه تهران؛

دلار کانال جدید فتح کرد/ سکه دوباره اوج گرفت

کدخبر: ۶۰۶۰۳۰
اقتصادنیوز : در بازار امروز چهارشنبه 3 آبان ماه قیمت دلار ، قیمت سکه و قیمت طلا رشد قابل توجهی را ثبت کردند.
دلار کانال جدید فتح کرد/ سکه دوباره اوج گرفت

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت دلار که در دو روز ابتدای ماه جاری در محدوده ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومان تا ۵۰ هزار و ۹۰۰ تومان نوسان رفت‌ و برگشتی را ثبت کرده بود، امروز چهارشنبه ۳ آبان‌ماه بالاخره از خاکریز ۵۰ هزار تومان عبور کرد و وارد کانال ۵۱ هزار تومان شد و تا پله سوم مرز جدید بالا رفت. فعالان بازار یکی از دلایل صعودی‌ شدن سطح انتظارات در تهران را ناشی رشد قیمت دلار در بازار هرات می‌دانند.

قیمت دلار روز سه‌شنبه در بازار یاد شده با ۵۰ هزار و ۵۰۰ تومان بسته شد؛ اما در شروع معاملات نقدی امروز تا ۵۰ هزار و ۷۰ تومان بالا رفت و عصر امروز مرز مقاومتی ۵۰ هزار و ۸۰۰ تومان را شکست. از سوی دیگر نرخ حواله درهم نیز مسیر صعود را دنبال کرد ۱۴ هزار تومان رسید.

البته امروز یک ادعا درباره مذاکرات برجام از سوی یکی از رسانه‌ها مطرح شد که باعث موج‌سواری جناح افزایشی بازار شد. آن طور که در رسانه‌ها اعلام کرده‌اند، امواج مدیا امروز به نقل از یک منبع آگاه مدعی شده که آمریکا از تصمیم خود برای برگزاری مذاکرات احیای برجام -که قرار بود این ماه در عمان برگزار شود- منصرف شده است. البته این رسانه ۴ مهرماه سال جاری هم اعلام کرده بود که مجوز مذاکره مستقیم میان ایران و آمریکا صادر شده است که این موضوع از سوی وزارت خارجه تکذیب شد.

ادعای فعلی امواج مدیا در حالی است که چند روز پیش علی واعظ، مشاور ارشد رئیس گروه بین‌المللی بحران هم چنین ادعای را مطرح کرده بود. او گفته بود که طبق مذاکرات انجام شده قرار بود پس از توافق صورت‌گرفته در مورد مبادله زندانی‌ها با پول‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی و تفاهم تنش‌زدایی، این مذاکرات در ماه اکتبر نیز ادامه پیدا کند؛ اما با وضعیت فعلی جنگ غزه ظاهرا مسیر این مذاکرات نیز مسدود است.

با این اخبار، در سمت رسمی بازار هم قیمت دلار امروز، چهارشنبه سوم آبان ۱۴۰۲ در مرکز مبادله ارز و طلای ایران با افزایش ۱۰ تومانی نسبت به‌روز گذشته در سطح ۴۱ هزار و ۲۵۶ تومان قرار گرفته است.

همچنین قیمت یورو نیز امروز با کاهش ۲۰۵ تومانی نسبت به‌روز گذشته معادل ۴۳ هزار و ۷۰۲ تومان اعلام شده است. در همین راستا قیمت درهم امارات نیز با رقم ۱۱ هزار و ۲۲۳ تومان بر تابلو درج شده که نسبت به‌روز کاری گذشته تغییر محسوسی نداشته است. نرخ حواله دلار، حواله یورو و حواله درهم نیز در این مرکز به ترتیب ۳۷ هزار و ۵۰۵ تومان، ۳۹ هزار و ۷۲۹ تومان و ۱۰ هزار و ۲۱۲ تومان درج شده است.

فارغ از بازار دلار و اتفاقات آن، در بازار طلا داخل ایران هم قیمت طلا ۱۸ عیار امروز در مقایسه با روز قبل ۲۷ هزارتومان گران شد و به ۲ میلیون و ۴۶۰ هزار تومان رسید.

از سوی دیگر، بازار سکه امروز شاهد پیشروی قیمت سکه امامی بود. فلز گران‌بهای داخلی امروز وارد کانال ۲۹ میلیون تومان شد و تا مرز ۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بالا رفت. رشد قیمت سکه در حالی است که در دو روز گذشته قیمت سکه با ۲۸ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان به معامله شده بود. 

البته در معاملات پشت خطی یک ادعای جدید از سوی وال‌استریت ژورنال درباره موافقت اسرائیل با درخواست آمریکا برای تعویق حمله زمینی به غزه منتشر شد؛ موضوعی که ممکن است بر روی نوسانات نرخ ارز و سکه اثر بگذارد. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید