بازار دلار بی رمق شد؛

مرز مقاومتی مهم در بازار دلار / سکه اندکی جان گرفت

کدخبر: ۶۰۸۰۵۰
اقتصادنیوز: در بازار امروز قیمت دلار و درهم در مقایسه با روز قبل نوسان محدودی را ثبت کردند؛ اما قیمت سکه امامی و قیمت طلا تا حدودی بالا رفت.
مرز مقاومتی مهم در بازار دلار / سکه اندکی جان گرفت

به گزارش اقتصادنیوز، بازار ارز تهران امروز یکشنبه ۱۴ آبان‌ماه در مقایسه با روز قبل شاهد نوسان محدود قیمت دلار بود. اسکناس آمریکایی که عصر روز گذشته در حول‌وحوش ۵۱ هزار و ۱۰۰ تومان تا ۵۱ هزار و ۴۰۰ تومان معامله شده بود، در شروع معاملات نقدی امروز با ۵۱ هزار و ۲۵۰ تومان روانه بازار شد و در نیمه ظهر امروز در حدود ۵۱ هزار و ۴۰۰ تومان به فروش رسید. به‌عبارت‌دیگر قیمت دلار امروز در مرز مقاومتی نوسان را تجربه کرد.

در هرات هم قیمت دلار امروز افت و خیز قابل‌توجهی را ثبت نکرد و در ابتدای کانال ۵۱ هزار تومان معامله شد. همچنین نرخ حواله درهم نیز با ۱۴ هزار و ۶۰ تومان به فروش رسید که در مقایسه با روز قبل تقریباً ثابت بود.

معامله‌گران درباره کاهش نوسان نرخ دلار در دومین روز هفته دلایل مختلفی را مطرح می‌کردند. دسته‌ای از فعالان بازار می‌گفتند به نظر می‌رسد اخبار جنگ حماس و اسرائیل تا حدودی فروکش کرده است. در همین راستا برخی از بازیگران ارزی به ادعای جدید بایدن درباره آتش‌بس بشردوستانه در غزه اشاره می‌کردند. گفتنی است خبرگزاری فرانسه نوشت که جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا ادعا کرده دستیابی به آتش‌بس بشردوستانه در غزه با پیشرفت همراه شده است. برخی از معامله‌گران هم مدعی بودند که خریدار در بازار نایاب شده و احتمالا بازیگران ارز در انتظار اخبار جدید هستند.

به باور فنی ها در شرایط کنونی قیمت دلار مرز مقاومتی ۵۱ هزار و ۳۰۰ تومان را پیش‌روی خود دارد که در روز جاری برای رسیدن به این نقطه تلاش خواهد کرد.

از بازار ارز که بگذریم، در بازار داخلی ایران قیمت هر گرم طلا ۱۸ عیار امروز تا سطح ۲ میلیون و ۴۷۹ هزار و ۱۰۰ تومان بالا رفت؛ اما در زمان‌نگارش این گزارش در حدود ۲ میلیون و ۴۷۹ هزار تومان معامله شد که در مقایسه با روز قبل رشد تقریباً ۱۳ هزارتومانی را نشان می‌دهد.

علاوه بر قیمت طلا؛ امروز قیمت سکه امامی هم مانند نرخ دلار نوسان محدودی را ثبت کرد و در مقایسه با روز قبل نیم پله بالا رفت. روز شنبه قیمت سکه در سطح ۲۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بسته شد؛ اما ظهر امروز با ۲۹ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان به فروش رسید.

فنی‌ها معتقد که سکه در حال حاضر مرز مقاومتی ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را پیش روی خود دارد و درصورتی‌که بالای این مرز ماندگار شود، فشار خریداران دوباره به بازار سکه زیاد خواهد شد و احتمال رشد تدریجی سکه تا سطح ۳۰ میلیون تومان وجود دارد. البته اگر سکه امامی مرز حمایتی ۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را از دست دهد ممکن است فشار فروش در بازار بیشتر شود و سکه تا کف کانال ۲۹ میلیون تومان عقب‌نشینی خواهد کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید