گزارش اقتصادنیوز از حال و هوای بازار ارز و سکه تهران،

الگوی سنگ قبر در بازار سکه / دلار و طلا صعودی شدند + تحلیل تکنیکال سکه!

کدخبر: ۶۰۸۱۰۳
اقتصادنیوز: تکنیکالیست‌ها می‌گفتند امروز یکشنبه 14 آبان ماه 1402 قیمت سکه کندل سنگ قبر را ثبت کرد. قیمت طلا و قیمت دلار هم در مسیر صعود قرار گرفتند.
الگوی سنگ قبر در بازار سکه / دلار و طلا صعودی شدند + تحلیل تکنیکال سکه!

به گزارش اقتصادنیوز، امروز یکشنبه ۱۴ آبان‌ماه، در بازار داخلی ایران قیمت هر گرم طلا ۱۸ عیار امروز تا سطح ۲ میلیون و ۴۸۳ هزار و ۴۰۰ تومان بالا رفت؛ اما در زمان‌نگارش این گزارش در حدود ۲ میلیون و ۴۷۰ هزار و ۵۰۰ تومان معامله شد که در مقایسه با روز قبل ۴ هزار و ۶۰۰ تومان گران شده است.

علاوه بر قیمت طلا؛ امروز قیمت سکه امامی هم مانند قیمت طلا مسیر رشد را دنبال کرد و در مقایسه با روز قبل یک پله بالا رفت. روز شنبه قیمت سکه در سطح ۲۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بسته شد؛ اما عصر امروز با ۲۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به فروش رسید.لازم به یادآوری است که قیمت سکه در اولین روز هفته تا نزدیک  مرز 30 میلیون تومان پیشروی کرده بود. 

فنی‌ها معتقد که سکه در حال حاضر مرز مقاومتی ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را پیش روی خود دارد و درصورتی‌که بالای این مرز ماندگار شود، فشار خریداران دوباره به بازار سکه زیاد خواهد شد و احتمال رشد تدریجی سکه تا سطح ۳۰ میلیون تومان وجود دارد. البته اگر سکه امامی مرز حمایتی ۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را از دست دهد ممکن است فشار فروش در بازار بیشتر شود و سکه تا کف کانال ۲۹ میلیون تومان عقب‌نشینی خواهد کرد.

تکنیکالیست‌ها می‌گفتند امروز قیمت سکه کندل سنگ قبر را ثبت کرد. در دوجی سنگ قبر قیمت‌های شروع و پایان با حداقل قیمت یکی می‌شوند و برای همین سایه‌بالای کندل بلند و سایه پایین بسیار کوتاه می‌شود. حتی ممکن است، سایه پایین اصلاً وجود نداشته باشد. از نظر ظاهری نیز الگوی دوجی سنگ قبر شبیه حرف T انگلیسی برعکس یا یک سنگ قبر است.

دوجی سنگ قبر نشان می‌دهد که خریداران برای مدتی کنترل را برعهده گرفته و قیمت را بالا برده‌اند، ولی در نهایت شکست‌خورده و نتوانسته‌اند روند صعودی را حفظ کنند.

زمانی که کندل دوجی سنگ قبر در یک‌روند صعودی ظاهر می‌شود، به‌احتمال زیاد نشان‌دهنده تغییر روند است، به‌ویژه اگر در نزدیکی سطوح مقاومت ظاهر شده باشد. به همین ترتیب اگر در یک‌روند نزولی و در نزدیکی سطوح حمایت شاهد شکل‌گیری دوجی سنگ قبر باشیم، می‌توان انتظار تغییر روند را از نزولی به صعودی داشت.

همچنین در بازار ارز تهران امروز یکشنبه ۱۴ آبان‌ماه در نیمه اول معاملات نقدی امروز مقایسه با روز قبل شاهد نوسان محدود قیمت دلار بود. اسکناس آمریکایی که عصر روز گذشته در حول‌وحوش ۵۱ هزار و ۱۰۰ تومان تا ۵۱ هزار و ۴۰۰ تومان معامله شده بود، در شروع معاملات نقدی امروز با ۵۱ هزار و ۲۵۰ تومان روانه بازار شد و در نیمه ظهر امروز در حدود ۵۱ هزار و ۴۰۰ تومان به فروش رسید. به‌عبارت‌دیگر قیمت دلار امروز در مرز مقاومتی نوسان را تجربه کرد. اما در نیمه دوم روز قیمت دلار در تهران در حول‌وحوش ۵۱ هزار و ۴۰۰ تومان تا ۵۱ هزار و ۶۰۰ تومان معامله شد که نسبت به دیروز نوسان افزایشی تقریباً ۲۰۰ تومانی را نشان می‌دهد.

در هرات هم قیمت دلار تا ظهر امروز افت‌وخیز قابل‌توجهی را ثبت نکرد و در ابتدای کانال ۵۱ هزار تومان معامله شد؛ اما در معاملات عصر امروز با رشد ۱۵۰ تومانی به ۵۱ هزار و ۲۰۰ تومان رسید. همچنین نرخ حواله درهم نیز با ۱۴ هزار و ۹۰ تومان به فروش رسید که در مقایسه با روز قبل تقریباً ثابت بود.

معامله‌گران درباره کاهش نوسان نرخ دلار در دومین روز هفته دلایل مختلفی را مطرح می‌کردند. دسته‌ای از فعالان بازار می‌گفتند به نظر می‌رسد اخبار جنگ حماس و اسرائیل تا حدودی فروکش کرده است. در همین راستا برخی از بازیگران ارزی به ادعای جدید بایدن درباره آتش‌بس بشردوستانه در غزه اشاره می‌کردند. گفتنی است خبرگزاری فرانسه نوشت که جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا ادعا کرده دستیابی به آتش‌بس بشردوستانه در غزه با پیشرفت همراه شده است. برخی از معامله‌گران هم مدعی بودند که خریدار در بازار نایاب شده و احتمالاً بازیگران ارز در انتظار اخبار جدید هستند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید