حال و هوای بازار سکه به روایت «اقتصادنیوز»؛

منطقه حساس در بازار سکه/ پیش‌بینی قیمت سکه امروز ۱۵ آبان

کدخبر: ۶۰۸۱۷۹
اقتصادنیوز: قیمت سکه در معاملات نقدی روز یکشنبه ۱۰۰ هزار تومان بالا رفت اما در پشت خط دوباره ۱۰۰ هزار تومان ارزان شد و بر روی ۲۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قرار گرفت.
منطقه حساس در بازار سکه/ پیش‌بینی قیمت سکه امروز ۱۵ آبان

به گزارش اقتصادنیوز، بازار سکه در دو روز گذشته شاهد نوسان قیمت سکه امامی در یک محدوده خاص بود. فلز زردرنگ داخلی دیروز در حدود ۱۰۰ هزار تومان گران شد و تا سطح حمایتی ۲۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بالا رفت. اما در معاملات پشت خطی یکشنبه‌شب برخی از معامله‌گران مدعی بودند سکه در سراشیبی افتاده و با افت ۱۰۰ هزارتومانی در حدود ۲۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله شد.

بررسی سکه در بورس هم حکایت از کاهش حجم معاملات دارد؛ سکه رفاه از زمان شروع جنگ حماس و اسرائیل پایین نیمه کانال ۲۹ میلیون‌تومانی معامله شده است و نفوذهای انجام شده به بالای مقاومت موقتی بوده و سکه رفاه به پایین این محدوده برگشته است.

فعالان اقتصادی باور دارند درصورتی‌که سکه رفاه بالای محدوده یاد شده تثبیت شود هدف قیمتی ۳۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان پیش روی آن قرار می‌گیرد در غیر این صورت حمایت نیمه کانال ۲۸ میلیونی در صورت کاهش بیشتر هیجانات خرید در دسترس است.

در مورد بازار آزاد هم فنی‌ها معتقدند که سکه امامی در حال حاضر مرز مقاومتی ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را پیش روی خود دارد و در صورتی‌ که بالای این مرز ماندگار شود، فشار خریداران دوباره به بازار سکه زیاد خواهد شد و رشد تدریجی سکه تا سطح ۳۰ میلیون تومان محتمل است. با این‌ حال اگر نرخ دلار به مسیر صعودی روز قبل ادامه دهد، این امر سطح انتظارات در بازار سکه را تا حدودی صعودی خواهد کرد.

البته گفتنی است که اگر سکه امامی حمایت مهم ۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را از دست دهد ممکن است فشار فروش در بازار بیشتر شود و سکه تا کف کانال ۲۹ میلیون تومان عقب‌نشینی کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید