گزارش اقتصادنیوز از بازار ارز و سکه،

مرز حیاتی قیمت دلار و درهم/سکه بازان بلاتکلیف شدند!

کدخبر: ۶۰۸۳۴۶
اقتصادنیوز:تکنیکال کارها امروز دوشنبه ۱۵ آبان با اشاره به تعادل قیمت سکه می گفتند سکه در حالت کندل دوجی خنثی قرار دارد.
مرز حیاتی قیمت دلار و درهم/سکه بازان بلاتکلیف شدند!

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت اونس طلا امروز دوشنبه ۱۵ آبان ماه مسیر کاهش را دنبال کرد. قیمت طلای جهانی امروز در حدود ۸ دلار از دو روز قبل پایین‌تر بود و بر روی ۱۹۸۵ دلار قرار گرفت. در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا ۱۸ عیار امروز در زمان‌نگارش این گزارش نسبت به عصر دیروز نوسان صعودی محدودی را ثبت کرد و به ۲ میلیون و ۴۷۴ هزارتومان رسید.

همچنین بازار سکه امامی شاهد ریزش قیمت بود‌. این فلز گران‌بهای داخلی که روز قبل با ۲۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بسته شده بود امروز تا سطح حمایتی ۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان پایین آمد اما عصر در حدود ۲۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله شد.

 فعالان بازار می‌گفتند اگر سکه امامی حمایت مهم ۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را از دست دهد ممکن است فشار فروش در بازار بیشتر شود و سکه تا کف کانال ۲۹ میلیون تومان عقب‌نشینی کند.

تکنیکال کارها با اشاره به تعادل قیمت سکه می گفتند سکه در حالت کندل دوجی خنثی قرار دارد.

به گفته آنها دوجی خنثی که ساده‌ترین شکل کندل دوجی است، بدنه‌ای تقریبا نامرئی دارد و سایه‌های بالا و پایین آن معمولا هم‌اندازه هستند. این نوع دوجی زمانی تشکیل می‌شود معامله گران بلاتکلیف هستند‌ و قدرت خریداران و فروشندگان به یک اندازه و متعادل باشد‌. البته ذکر این نکته حائز اهمیت است که کندلی دوجی، خنثی است و هیچ سیگنالی برای مسیر حرکت بازار صادر نمی‌کند.

فارغ از بازارسکه، قیمت دلار هم‌در ابتدای معاملات نوسان کاهشی و بعداز ظهر ثبات را تجربه کرد. نرخ دلار که در واپسین ساعات معاملات نقدی عصر یکشنبه در حول‌وحوش ۵۱ هزار و ۴۰۰ تومان تا ۵۱ هزار و ۶۰۰ تومان معامله شده بود. در پشت خط یکشنبه‌شب تا سطح ۵۱ هزار و ۳۲۰ تومان پایین آمد و در بازار امروز دوشنبه ۱۵ آبان‌ماه به ۵۱ هزار و ۳۵۰ تومان شروع به کار کرد و تا مرز ۵۱ هزار و ۲۰۰ تومان کاهش یافت. البته عصر امروز قیمت دلار در تهران با ۵۱ هزار و ۳۰۰ تومان تا ۵۱ هزارو ۴۰۰ تومان به فروش رسید که در مقایسه با روز قبل رنج بود.

در هرات هم بازیگران ارزی شاهد نوسان نزولی قیمت دلار بودند. بنا بر ادعای معامله‌گران قیمت دلار در هرات امروز با ۵۱ هزار و ۱۵۰ تومان شروع به کار کرد و در نیمه ظهر امروز کانال یاد شده را از دست داد و با ۵۰ هزار و ۹۵۰ تومان به فروش رسید. این قیمت در مقایسه با روز یکشنبه افت ۲۵۰ تومانی را نشان می‌دهد.در واپسین‌ساعات معاملات نقدی هرات نرخ دلار در کف کانال ۵۱ هزار تومان قرار داشت.

همچنین امروز نرخ حواله درهم نیز مانند قیمت دلار نزولی شد. درهم روز قبل با ۱۴ هزار و ۹۰ تومان بسته شد و در بازار امروز با ۱۴ هزار و ۶۰ تومان باز شد و تا مرز ۱۴ هزار تومان عقب‌نشینی کرد.

تحلیل‌گران فنی معتقدند بازار سخت بالا می‌آید چرا که وضعیت بلوکه باعث شده تا متقاضی در بازار نباشد و بیشتر فروشنده باشند. آن‌ها می‌گویند تا فاند جدید خبری به بازار نیاید قیمت‌ها در سطوح فعلی رنج خواهد بود. به عقیده تکنیکال‌کاران چند عدد حمایتی در بازار حیاتی هستند. در بازار درهم تا زمانیکه قیمت بالای ۱۴ هزار تومان باشد قیمت دلار در کانال ۵۱ هزار تومان خواهد بود. تا زمانیکه قیمت دلار از ۵۱ هزار و ۷۰۰ تومان عبور نکند فکر صعود نیست و تا زمانیکه زیر مرز حمایت ۵۰ هزار و ۸۰۰ تومان نرود در دامنه فعلی نوسان خواهد داد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید