گزارش «اقتصادنیوز» از بازار دلار و سکه؛

قیمت‌طلا و سکه آب رفت/ دلار دوباره سکته کرد!

کدخبر: ۶۱۳۱۳۶
اقتصادنیوز: قیمت طلا جهانی و قیمت سکه امامی در بازار امروز پنجشنبه ۹ آذر ماه اصلاح شدند اما قیمت دلار هرات وارد کانال ۵۰ هزار تومان شد و در تهران نرخ دلار سکته کرد و نوسان قابل توجهی را ثبت نکرد.
قیمت‌طلا و سکه آب رفت/ دلار دوباره سکته کرد!

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت طلای جهانی  در  معاملات نقدی روزهای گذشته به پرواز درآمد و تا بالای مرز مقاومتی ۲۰۵۰ دلار بالا رفت اما در بازار امروز پنجشنبه ۹ آذر ماه اصلاح شد و تا سطح ۲۰۳۷ دلار پایین آمد.

همچنین بررسی ها نشان می دهد به دنبال افزایش معنادار قیمت طلا، بازار سکه داخلی نیز مسیر صعود را دنبال کرد.در همین‌راستا قیمت هر قطعه سکه امامی روز قبل با قدرت از کانال ۲۹ میلیون تومان عبور کرد و تا پله سوم کانال یاد شده بالا رفت.

با این حال امروز با عقبگرد قیمت طلا جهانی، قیمت سکه هم دنده معکوس زد و بر روی ۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قرار گرفت.این قیمت در مقایسه با روز قبل ۱۰۰ هزار تومان کاهش را نشان می دهد.

همچنین امروز در بازار داخلی ایران قیمت طلا ۱۸ عیار در مقایسه با دیروز نوسان صعودی محدودی را ثبت کرد و به ۲میلیون و ۴۷۹ هزار تومان رسید.

علاوه بر قیمت طلا و سکه،  دلار در تهران امروز هم مانند روزهای گذشته شاهد تداوم سکته قیمتی بود.آنطور که معامله گران‌مدعی بودند قیمت دلار در تهران عصر امروز با ۵۰ هزارو ۵۰۰ تومان راهی بازار شد و عصر امروز در همین حوالی بسته شد.این قیمت نسبت به روزهای اخیر رنج بود.

البته اسکناس آمریکایی در هرات امروز برخلاف روز گذشته افرایشی شد.نرخ دلار در این بازار دیروز کانال ۵۰ هزار تومان را از دست داد و تا ۴۹ هزارو۸۰۰ تومان پایین آمد اما در پشت خط چهارشنبه شب دوباره وارد کانال ۵۰ هزار تومان شد.در معاملات نقدی امروز هم نرخ دلار هرات با ۵۰ هزارو ۲۵۰ تومان بازگشایی شد و عصر با ۵۰ هزارو ۱۵۰ تومان بسته شد.

نکته مهم امروز نرخ حواله درهم بود. صبح امروز کانال های نرخ دهی درهم امارات اعلام کردند  امارت برای روز ملی بخش دولتی و خصوصی تا دوشنبه تعطیل است . در همین‌فضای نیمه تعطیل قیمت درهم امارات با ۱۳ هزارو ۸۳۰ تومان شروع به کار کرد و عصر به ۱۳ هزارو ۸۸۰ تومان بسته شد که‌در مقایسه با روز قبل ۸۰ تومان‌رشد کرده است.

خبر مهمی که امروز در بازار توجه بازیگران ارزی را به خود جلب کرد در رابطه با برجام بود.در شرایطی که مذاکرات هسته ایران و کشورهای غربی مدت هاست به حالت نیمه تعیلق درآمده، امروز رافائل گروسی اعلام کرد که از قدرت‌های جهانی می‌خواهیم تا مذاکرات با ایران را از سر بگیرند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید