گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سکه و طلا؛

سیگنال مهم فدرال رزرو به بازار سکه/ پیش‌بینی قیمت سکه امروز 23 آذر

کدخبر: ۶۱۵۸۳۵
اقتصادنیوز : همانطور که انتظار می رفت، بانک مرکزی آمریکا نرخ ها را بین ۵.۲۵ تا ۵.۵۰ درصد ثابت نگه داشت. فعالان اقتصادی می گویند این خبر می تواند نوسانات بازار سکه در روز جاری را تحت تاثیر قرار دهد.
سیگنال مهم  فدرال رزرو به بازار سکه/  پیش‌بینی قیمت سکه امروز 23 آذر

به گزارش اقتصادنیور، در معاملات پشت خطی چهارشنبه شب سکه بازان پیش بینی کردند که در روز پنجشنبه ۲۳ آذر ماه بازار سکه امامی احتمالا از سوی بازار جهانی طلا تحریک شود و فشار خریداران به بازار سکه زیاد خواهد شد. 

گفتنی است که بازار طلا و سکه در معاملات نقدی روز گذشته در انتظار نشست فدرال رزرو آمریکا و تصمیم گیری درباره سرنوشت نرخ بهره بود. دیروز آخرین جلسه سیاست پولی فدرال رزرو در سال ۲۰۲۳ به پایان رسید و همانطور که انتظار می رفت، بانک مرکزی آمریکا نرخ ها را بین ۵.۲۵ تا ۵.۵۰ درصد ثابت نگه داشت. 

 به دنبال این این اتفاق شاخص دلار (.DXY) پس از رأی فدرال رزرو ۰.۶ درصد کاهش یافت و  خرید طلا برای سرمایه گذاران جذاب شد. در همین راستا، پیش بینی های فدرال رزرو کاهش نیم درصدی نرخ بهره برای سال بعد را تایید می‌کند و بازدهی ۱۰ساله خزانه‌داری ایالات متحده عقب‌نشینی خود را افزایش داد؛. معامله‌گران اکنون با احتمال نزدیک به ۶۰ درصد کاهش نرخ بهره در ایالات متحده در مارس ۲۰۲۴ قیمت‌گذاری می‌کنند. کاهش نرخ بهره جذابیت نگهداری شمش با بازده صفر را افزایش می‌دهد.

خبر مرتبط
شمارش معکوس در بازار طلا به صدا در آمد!

اقتصادنیوز: به گفته معامله‌گران سایه سنگین بازارساز بر سر قیمت دلار و سکه و کنترل نقدینگی از سوی این نهاد و کم‌رنگ‌شدن سیگنال‌های منفی سیاسی برای بازار ارز مثل تزریق آرام‌بخشی عمل کرده که بخشی از خریداران بزرگ ارز یا از بازار خارج شده‌اند یا حاضر نیستند بی‌محابا ریسک کنند و عده‌ای نظاره‌گر بازار شده‌اند.

 با افزایش قابل توجه اونس طلا پیش‌بینی می شود که قیمت طلا و سکه در روز جاری افزایش یابد. قیمت سکه  دیروز ثابت بود و با ۲۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان به فروش رسید.در پشت خط چهارشنبه شب هم در همین محدوده نرخ گذاری شد. فنی های بازار می گویند در شرایط کنونی جناح افزایشی بازار مرز ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را پیش روی خود دارد. البته با توجه‌ به اینکه در حال حاضر سکه در زیر مرز ۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قرار دارد و دلار هم نوسان خاصی را ثبت نکرده است این احتمال هم وجود دارد که سکه تا کف کانال ۲۹ میلیون تومان پایین بیاید.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید