حال و هوای بازار طلا و سکه به روایت «اقتصادنیوز»؛

ایست سکه در بازار نیمه‌تعطیل / پیش بینی قیمت سکه امروز 6 دی

کدخبر: ۶۱۸۳۰۳
اقتصادنیوز: قیمت سکه امامی در معاملات نقدی دیروز مسیر رشد را دنبال کرد اما سکه بازان برای بازار امروز قیمت سکه را چگونه پیش بینی کرده اند؟
ایست سکه در بازار نیمه‌تعطیل / پیش بینی قیمت سکه امروز 6 دی

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت سکه امامی که روز  دوشنبه با رشد ۱۰۰ هزارتومانی به ۲۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسیده بود در بازار سه شنبه تا  ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان  بالار فت  اما عصر با ۲۹ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان بسته شد. 

از نظر تکنیکالی سکه امامی در بازه زمانی هفتگی نشان می دهد که سکه امامی در یک کانال اصلاحی گرفتار شده و در سال جاری نتوانسته از این کانال خارج شود.

از نظر تکنیکالیست ها محدوده ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا محدوده ۲۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان مقاومت سکه امامی در سقف کانال است.  همچنین در حال حاضر اولین حمایت مهم سکه امامی محدوده ۲۹ میلیون و ۵۰ هزار تومان است که هم سطح حمایت ۲۳ درصدی فیبوناچی است.در صورتی که سکه مقاومت محدوده سقف کانال را بشکند می تواند به عنوان لیدر در بازار ارز و طلا عمل کند.

خبر مهمی که این روز ها در  بین معامله گران دست به دست می شود در رابطه با اعتراض بازار طلا  است. بررسی‌های به‌عمل آمده از بازار طلا حاکی از تعطیلی بسیاری از بنگاه‌های معاملاتی این فلز زرد است. قانون جدید مالیاتی وضع شده بر معاملات طلا در کنار موضوع الزام صدور صورت‌حساب الکترونیکی عواملی است که سبب شده بسیاری از فروشندگان طلا از معامله اجتناب کرده و دست به اعتصاب بزنند. 

روز گذشته قیمت اونس طلای بالای ۲۰۶۱ دلار معامله شد بررسی‌ها نشان می‌دهد که با جهش قیمت اونس طلا، قیمت سکه امامی بار دیگر ترمز برید و تا نیمه کانال ۲۹ میلیون تومان بالا رفت. 

در همین راستا شب گذشته هم قیمت طلای جهانی تا ۲۰۶۹ دلار پیشروی کرده بود اما دوباره برروی ۲۰۶۴ دلار قرار گرفت که نسبت به دیروز رنج بود. قیمت هم در معاملات پشت خطی سه شنبه شب با ۲۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بسته شد. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید