گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سکه ؛

سیگنال دلار به بازار سکه؛ بازارساز دست به کار می‌شود/پیش‌بینی قیمت سکه امروز ۱۴ دی

کدخبر: ۶۱۹۹۷۹
اقتصادنیوز: قیمت سکه امامی در معاملات پشت خطی روز گذشته به حادثه انفجار کرمان واکنش نشان داد. پس از این اتفاق سکه بازان روند حرکتی قیمت سکه امامی را چگونه پیش بینی کرده اند؟
سیگنال دلار به بازار سکه؛ بازارساز دست به کار می‌شود/پیش‌بینی قیمت سکه امروز ۱۴ دی

به گزارش اقتصادنیوز، سکه امامی روز سه شنبه در حدود  ۵۰۰ هزار تومان گران شد و وارد کانال قیمتی ۳۰ میلیون تومانی شد و در رقم ۳۰ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان به فروش رسید. تحلیلگران بازار سکه این رشد قیمت را به دلیل تقاضای خرید طلا برای روز مادر می دانستند. البته لازم به ذکر است که بازار طلای جهانی هم بعد از بازگشایی در سال ۲۰۲۴ رشد قابل توجهی را ثبت کرد و همین امر کفه ترازوی جناح افزایشی بازار سکه امامی را سنگین کرد.

اما در روز چهارشنبه طلا نزولی شد و سکه از کانال ۳۰ میلیون تومان سقوط کرد و تا ۲۹میلیون و ۸۵۰ هزار تومان پایین آمد.

با این حال در عصر چهارشنبه خبر انفجار در گلزار شهدای کرمان موجب شد خریداران هیجانی وارد بازار شوند و سکه دوباره وارد خاکریز ۳۰ میلیون تومان شد.در همین راستا قیمت سکه امامی در معاملات پشت خطی چهارشنبه شب هم در مرز ۳۰ میلیون تومان بسته شد‌.

خبر مرتبط
قیمت دلار در یک قدمی کانال 51 هزار تومان/شرط مهم‌ برای صعود دلار/ پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۱۴ دی

اقتصادنیوز: قیمت دلار در معاملات پشت خطی چهارشنبه شب یکه تازی کرد و تا ۵۰ هزارو ۸۰۰ تومان بالا رفت.

قیمت دلار هم در معاملات پشت خطی صعودی شده بود و همین اتفاق باعث شد برخی از سکه بازان پیش بینی کنند که قیمت سکه امامی در روز پنجشنبه در مرز ۳۰ میلیون تومان ماندگار شود.البته برخی هم می گویند امروز تب هیجانی رشد قیمت ها کاسته خواهد شد و بازار ساز بار دیگر سد راه معامله گران افزایشی خواهد ایستاد.

خبر مرتبط
واکنش هیجانی بازار ارز به یک خبر مهم

اقتصادنیوز: قیمت دلار در تهران بنابر ادعای معامله گران تا ۵۰ هزار و ۸۰۰ تومان بالا رفت. قیمت سکه هم که صبح امروز با ضربه اونس طلا نزولی شده بود به حادثه کرمان واکنش نشان داد و دوباره وارد کانال ۳۰ میلیون تومان شد.

پیشکسوت های بازار می گویند سکه امامی به سقف کانال نزولی رسیده و مقاومت ۲۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان سقف کانال یاد شده است.از سوی دیگر محدوده ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان نیز نزدیک‌ترین حمایت سکه امامی است.

همچنین تکنیکالیست‌ها معتقدند سکه امامی در حال حاضر مرز ۳۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را پیش روی خود دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید