گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سکه ؛

پیش بینی قیمت سکه درآخرین روز دی 1402/ قیمت سکه اصلاح می شود؟

کدخبر: ۶۲۳۲۶۹
اقتصادنیوز: عده ای از معامله‌گران مدعی بودند که نرخ دلار روز جمعه تا حدودی اصلاح شده است. آیا این موضوع می‌تواند روند قیمت در بازار سکه را نیز کاهشی کند؟
پیش بینی قیمت سکه درآخرین روز دی 1402/ قیمت سکه اصلاح می شود؟

به گزارش اقتصادنیوز، طبق اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر قیمت سکه امامی در عصر پنجشنبه هفته قبل نسبت به‌روز چهارشنبه نوسان خاصی را ثبت نکرد و با ۳۱ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان به فروش رسید. این قیمت در حالی است که در اواسط هفته قیمت سکه تا سطح ۳۴ میلیون تومان بالا رفته بود.

معامله‌گران می‌گفتند یکی از دلایل رشد سکه ناشی از صعود هیجانی نرخ دلار و قیمت تتر بود. البته طبق روال هرساله در ماه‌های پایانی سال سطح تقاضا برای ارز بالا می‌رود و همین امر می‌تواند تا حدودی به رشد قیمت‌ها پنجر شود.

در این میان، به گمان برخی، به نظر می‌رسد یکی دیگر از دلایل رشد قیمت‌ها ناشی از فرارسیدن سال نوی چین بوده باشد که تقاضا برای تسویه حوالجات ارزی را افزایشی کرده و این موضوع بر بازار دلار و سکه نیز تأثیر گذاشته است. البته رشد قیمت تتر هم عامل مهم دیگری است که زمینه‌ساز صعود قیمت دلار و سکه شده بود.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که قیمت طلای جهانی هم در روز جمعه تا سطح ۲۰۳۸ دلار بالا رفت؛ اما در زمان تدوین این گزارش در حدود ۲۰۳۰ دلار به فروش رسید. از سوی دیگر معامله‌گران مدعی بودند که نرخ دلار روز جمعه تا حدودی اصلاح شده است.

در همین راستا فعالان بازار پیش‌بینی کردند اگر قیمت دلار امروز شنبه ۳۰ دی‌ماه نزولی شود این اتفاق می‌تواند روند معاملات بازار سکه را تحت‌تأثیر قرار دهد.

تکنیکالیست‌ها می‌گویند سکه در حال حاضر مرز ۳۲ میلیون تومان و ۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را پیش روی خود دارد و در مقابل مرز ۳۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برای سکه مهم است و اگر فلز گران‌بهای داخلی پایین این محدوده تثبیت دهد احتمال عقب‌نشینی آن تا نیمه کانال ۳۱ میلیون تومان و همچنین پله‌های پایین‌تر وجود دارد. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید