گزارش «اقتصادنیوز» از بازار دلار و سکه ؛

ردپای سکه های تقلبی در بازار/آخرین قیمت دلار امروز ۲ بهمن ۱۴۰۲

کدخبر: ۶۲۳۸۲۴
اقتصادنیوز:بررسی ها نشان می دهد که معامله گران کماکات منتظر سکه های جدیدی هستند که قرار است به زودی وارد بازار شوند.همچنین در بازار گفته می شد که سکه های تقلبی در بازار زیاد شده و خریداران سکه مراقب باشند.
ردپای سکه های تقلبی در بازار/آخرین قیمت دلار امروز ۲ بهمن ۱۴۰۲

به گزارش اقتصادنیوز، امروز دوشنبه ۲ بهمن ماه  قیمت طلای جهانی مسیر کاهش را دنبال کرد و تا ۲۰۱۹ دلار پایین آمد اما عصر امروز قیمت اونس طلا  با ۲۰۲۳ دلار معامله شد. این در حالی است که دو روز قبل قیمت اونس طلا در حدود ۲۰۲۹ لار معامله شده بود. فارغ از بازار جهانی، قیمت طلا ۱۸ عیار امروز با ۲ میلیون و ۷۱۰ هزار و ۲۰۰ تومان به فروش رسید که نسبت به‌روز قبل ۱۱ هزار و ۳۰۰ تومان ارزان شده است. قیمت سکه امامی هم امروز بین کانال ۳۱ میلیون و ۳۲ میلیون تومان در نوسان رفت و برگشتی بود.طبق اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر قیمت این فلز زرد رنگ داخلی عصر امروز ۳۲ میلیون تومان بود.

بررسی ها نشان می دهد که معامله گران کماکان منتظر سکه های جدیدی هستند که قرار است به زودی وارد بازار شوند.همچنین در بازار گفته می شد که سکه های تقلبی در بازار زیاد شده و خریداران سکه مراقب باشند.

فارغ از بازار طلا و سکه، نرخ دلار در شروع معاملات نقدی امروز با گپ منفی فعالیت کاری خود را آغاز کرد و تا ۵۳ هزار و ۴۰۰ تومان پایین آمد؛ اما در ادامه معاملات ورق در بازار برگشت و آن‌طور که معامله‌گران مدعی بودند قیمت دلار عصر امروز در زمان تدوین این نگارش ۵۴ هزار و ۱۰۰ تومان تا ۵۴ هزارو ۳۰۰ تومان به فروش رسید. روز گذشته هم معامله‌گران مدعی بودند که دلار در حدود ۵۳ هزار و ۹۰۰ تومان تا ۵۴ هزار و ۱۰۰ تومان معامله شده بود.

در کنار تهران، در بازار هرات هم قیمت دلار که دیروز با ۵۳ هزار و ۱۸۰ تومان بسته شده بود امروز با ۵۲ هزار و ۹۵۰ تومان بازگشایی شد و در نیمه ظهر بر روی ۵۳ هزار و ۲۸۰ تومان قرار گرفت. عصر امروز هم قیمت دلار در هرات با ۵۳ هزارو ۲۵۰ تومان به کار خود پایان داد. گفتنی است که قیمت دلار هرات از اردیبهشت‌ماه نتوانسته بالای مرز ۵۳ هزار و ۲۰۰ تومان تثبیت کامل دهد.

همچنین قیمت درهم نیز امروز مانند دلار کاهشی شروع به کار کرد؛ اما در ادامه روز آرایش صعودی به خود گرفت. نرخ حواله درهم صبح امروز ۱۳ هزار و ۷۹۰ تومان بود و در نیمه ظهر بر روی ۱۴ هزار و ۸۷۰ تومان قرار گرفت. روز گذشته قیمت درهم در محدوده ۱۳ هزار و ۸۵۰ تومان قرار داشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید