گزارش «اقتصادنیوز» از بازار دلار؛

پیش بینی قیمت دلار پس از سخنان فرزین

کدخبر: ۶۲۴۱۵۳
اقتصادنیوز : بازار دلار در روز سه شنبه هیجانی شد اما در پشت خط سه‌شنبه شب قیمت ها تا حدی اصلاح شدند. نکته مهم شب گذشته صحبت‌های محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی بود.
پیش بینی قیمت دلار پس از سخنان فرزین

به گزارش اقتصادنیوز، بازار ارز روز گذشته شاهد رشد هیجانی نرخ دلار بود.طبق ادعای برخی از معامله‌گران نرخ دلار هرات  روز دوشنبه  با ۵۳ هزار و ۲۵۰ تومان به کار خود پایان داد؛ اما دیروز با ۵۳ هزار و ۵۰۰ تومان روانه بازار شد و عصر با ۵۳ هزار و ۹۰۰ تومان به فروش رسید. این قیمت در مقایسه با روز قبل رشد ۶۵۰ تومانی را نشان می‌دهد.

همچنین نرخ حواله درهم دیروز لیدر بازار ارز شد. قیمت درهم روز دوشنبه با ۱۴ هزار و ۸۷۰ تومان بسته شد؛ اما روز سه شنببه وارد کانال ۱۵ هزار تومان شد و بر روی ۱۵ هزار و ۴۰ تومان قرار گرفت. 
 
خبر مرتبط
خبر مهم برای بازار سکه/ آخرین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار تهران

اقتصادنیوز: طبق اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر قیمت سکه امامی و طلا ۱۸ عیار امروز صعودی شدند.‌ همچنین امروز بورس کالا دامنه نوسان سکه رفاه را کاهش داد و مرکز مبادله طلا و ارز تاریخ برگزاری سومین جلسه حراج شمش طلا را اعلام کرد.

در تهران هم  آنطور که بازیگرلن ارزی مدعی بودند نرخ دلار با ۵۳ هزارو ۹۸۰ تومان راهی بازار شد و در نیمه ظهر به ۵۴ هزار و ۵۰۰ تومان رسید.با نزدیک شدن به ساعات پایانی فعالیت کاری  بازار،  جو روانی و هیجانی خرید دلار بیشتر شد و اسکناس آمریکایی به مرز ۵۵ هزار تومان رسید.

اما در پشت خط سه‌شنبه شب قیمت ها تا حدی اصلاح شدند. نکته مهم شب گذشته صحبت‌های محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی بود. فرزین گفته  تحولات منطقه بر بازار‌های مالی خاورمیانه و به تبع آن بازار‌های مالی کشور ما تاثیرگذار بوده است، ولی با توجه به وضعیت بسیار مطلوب منابغ ارزی کشور در مقایسه با سال‌های گذشته، این نوسانات زودگذر خواهد بود. رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به توان سامانه‌های نظارتی بانک مرکزی گفت: امروز در بانک مرکزی این توانایی را داریم افرادی که با نرخ‌های غیرعادی سعی در ایجاد التهاب در بازار ارز و آسیب زدن به نظام اقتصادی کشور را دارند را رصد و شناسایی کنیم اعداد بالای که توسط سودجویان معامله می‌شود به زودی شناسایی می‌شود و واحد‌های پولشویی ورود می‌کنند و به وظیفه خود در زمینه مسدود سازی حساب‌های ریالی و ارزی آنان عمل خواهند کرد.

به عقیده معامله‌گران این صحبت‌های فرزین درمورد پولشویی شبیه توییت رئیس کل بانک مرکزی در ماه اردیبهشت و در سقف قیمت دلار بوده است. در آن توییت فرزین نوشته بود: خطاب به فعالان اقتصادی کشور: نمی‌توان ارز را از بازار غیررسمی دریافت کرد و همزمان به چشم‌داشت تخصیص ارز منتظر ماند تا مابه‌التفاوت آن را به‌دست آورد! سیاست بانک مرکزی کوچک‌سازی بازار غیررسمی است. ورود به بازار غیر رسمی معادل پولشویی است و موجب اخلال در نظام اقتصادی می‌شود.

تکنیکالیست ها می گویند  قیمت دلار برای نوسان باید از سد مقاومت 54 هزار و 400 تومان عبور کند و در صورت تثبیت در بالای این مرز می‌تواند به روند خود ادامه دهد. اما اگر دلار از این مرز عبور نکند اولین حمایت 54 هزار و حمایت مهمتر آن 53 هزار و 800 تومان است که در صورت ریزش شارپ حتی می‌تواند به سمت کف کانال 53 هزار تومان برود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید