گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سکه ؛

معرفی 3 پارامتر اصلی نوسان کاهشی قیمت سکه

کدخبر: ۶۲۶۶۷۶
اقتصادنیوز:به عقیده دسته ای از فعالان بازار یکی از دلایل افت قیمت سکه ناشی از نوسان کاهشی قیمت دلار در روز های اخیر بوده است.
معرفی 3 پارامتر اصلی نوسان کاهشی قیمت سکه

به گزارش اقتصادنیوز، بنابر اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر، قیمت سکه امامی با ۳۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان فروخته شد. 

از سوی دیگر، قیمت طلای آبشده مرز حمایت مهم خودش را از دست داد اما این بازار هم مثل سایر بازارها در نیمه دوم افزایشی شد و دوباره به بالای ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برگشت.

همچنین قیمت سکه رفاه در معاملات دیروز ۳۲ میلیون و ۴۱۰ هزار تومان بود و این در حالی است که روز یکشنبه سکه در بورس کالا با ۳۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بسته شده بود. 

به عقیده دسته ای از فعالان بازار یکی از دلایل افت قیمت سکه ناشی از نوسان کاهشی قیمت دلار در روز های اخیر بوده است. روز گذشته خبرگزاری فارس در گزارشی نوشت نرخ دلار در ۵ روز ۵ هزار تومان ریزش کرده است. در کنار دلار  اقدامات بانک مرکزی اعم از عرضه شمش در مرکز مبادله ایران و ضرب سکه‌های جدید و عرضه اوراق با نرخ سود ۳۰ درصد»، «کاهش التهابات منطقه»، «شروع تعطیلات سال نو چینی»، به عنوان عواملی از آن یاد می شود که در کاهش تقاضا در بازار سکه تا حدئودی اثر گذار بوده اند. 

فعالان بازار می گویند در شرایط کنونی با توجه با قیمت اعلامی سکه در سایت اتحادیه، سکه مرز ۳۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را پیش روی خود دارد؛ اما اگر نیمه کانال ۳۱ را از دست دهد احتمال عقب‌نشینی تدریجی تا کف کانال یاد شده وجود دارد.

 

 

 

 

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید