گزارش «اقتصادنیوز» از بازار ارز و طلا ؛

آخرین تحولات بازار دلار و سکه امروز ۲۱ بهمن ۱۴۰۲

کدخبر: ۶۲۷۵۲۲
اقتصادنیوز:در این گزارش به آخرین تحولات بازار ارز و سکه در اولین روز هفته جاری پرداخته شده است.
آخرین تحولات بازار دلار و سکه امروز ۲۱ بهمن ۱۴۰۲

به گزارش اقتصادنیوز، در معاملات امروز (شنبه 21 بهمن 1402) مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا با ثبات نسبت به روز کاری قبل به 42 هزار و 921 تومان و نرخ حواله دلار هم به‌‌نرخ 39 هزار و 521 تومان معامله می‌شود.

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز با افزایش نسبت به روز کاری قبل به 46 هزار و 274 تومان و نرخ حواله یورو نیز به 42 هزار و 610 تومان رسیده است.

از سوی دیگر، اسکناس درهم امارات نیز با ثبات قیمت نسبت به روز کاری گذشته 11 هزار و 687 تومان ارزش‌گذاری شده و نرخ حواله درهم نیز 10 هزار و 761 تومان است.

همچنین امروز در صرافی ملی امروز  قیمت خرید دلار آمریکا ۴۲هزارو ۴۹۱ تومان قیمت فروش آن۴۲ هزارو ۹۲۱ تومان اعلام شد.

از سوی دیگر  قیمت خرید یورو ۴۵هزارو ۸۱۲ تومان و قیمت فروش یورو ۴۶ هزارو۲۷۴ تومان است.

در بازار امروز هشدار رئیس مرکز پژوهش‌ها نسبت به کسری ذخایر ارزی توجه فعالان بازار را به خود جلب کرده بود.

بابک نگاهداری، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس گفته در حال حاضر کشور با کسری ۳.۷ میلیارد دلاری ارز مواجه است که این کسری باید از مانده ۲۲درصدی صندوق توسعه یا ذخایر بانک‌مرکزی تأمین شود.

طبق اظهارات او اکنون کشور در جنگ اقتصادی قرار دارد و عدم افزایش ذخایر ارزی به‌معنای خلع سلاح کشور است با این حال ما در شرایطی به سر می‌بریم که ذخایر ارزی نه‌تنها افزایش نیافته، بلکه شاهد کاهش آن هستیم.

آنطور که او گفته اگر در آینده، ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا شود، باید آماده باشیم که فشار تحریمی ما افزایش پیدا کند و شوک به بازار دارایی‌ها وارد شود.

او گفته که در راستای توافق اوکراین و روسیه اقداماتی انجام می دهد و البته با حضور ترامپ در کاخ سفید، آمریکا بر مهار چین تمرکز خواهد کرد و در نتیجه خرید نفت ایران توسط این کشور کاهش می‌یابد.

از سوی دیگر امکان همکاری و مشارکت ایران و روسیه در موضوعات اقتصادی با مشکل مواجه می‌شود.

فارغ از بازار ارز و اتفاقات آن،بر اساس آنچه سایت اتحادیه طلا و جواهر اعلام کرده، هر گرم طلا ۱۸ عیار با ۲ میلیون و ۷۵۷ هزار و ۶۰۰ تومان به فروش رسید.

 همچنین براساس این سایت  قیمت سکه امامی امروز در زمان تدوین این گزارش، ۳۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به فروش رسید‌.این در حالی است که دو روز قبل سکه امامی در سایت اتحادیه با ۳۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بسته شده بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید