گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سکه؛

سکه در دو راهی قیمت طلا و دلار/ شرط قیمت سکه برای عقب نشینی

کدخبر: ۶۳۰۳۸۵
اقتصادنیوز: قیمت سکه در معاملات نقدی روز پنجشنبه صعودی شد. در شرایط کنونی سکه بازان در دو راهی قیمت طلا و سکه قرار دارند.
سکه در دو راهی قیمت طلا و دلار/ شرط قیمت سکه برای عقب نشینی

به گزارش اقتصادنیوز، بنابر اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر قیمت سکه امامی در معاملات نقدی روز پنجشنبه گذشته آرایش صعودی به خود گرفت و با رشد ۳۵۰ هزار تومانی‌ وارد کانال ۳۳ میلیون تومان شد و بر روی ۳۳ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان قرار گرفت.

در بازار پشت خطی برخی از معامله گران پیش‌بینی کردند که قیمت سکه در اولین روز هفته به مسیر صعودی هفته گذشته ادامه خواهد داد.‌

بررسی ها نشان می دهد قیمت طلای جهانی روز گذشته مسیر رشد را طی کرد. فعالان بازار درباره نوسان صعودی قیمت اونس طلا می گفتند به دلیل کاهش ارزش دلار و تقاضای پناهگاه امن ناشی از تشدید تنش ها در خاورمیانه، حتی در شرایطی که مقامات فدرال رزرو آمریکا امیدها به کاهش زودهنگام نرخ بهره در سال جاری را ضعیف کرده بودند افزایشی شد و از سطح ۲۰۲۵ دلار تا ۲۰۳۶ دلار بالا رفت.

با این حال، برخی مدعی بودند که نرخ دلار در بازار پشت خطی نوسان صعودی را ثبت نکرده و این امر ممکن است مانع رشد قیمت سکه در روز جاری شود.

در این میان اظهارات اخیر سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد هم مورد توجه فعالان بازار بود.آقای وزیر دیروز گفته که «نرخ ارز بازار آزاد را به رسمیت نمی‌شناسیم». البته اسن اولین بار نیست که دولتمردان ابراهیم رئیسی این عبارت را مطرح می کنند. پیش از این هم محمد رضا فرزین، رئیس بانک مرکزی و ساختمان شیشه ای میرداماد بارها اعلام کرده بود که «نرخ بازار آزاد را به رسمیت نمی شناسیم».

با این همه، تحلیلگران فنی معتقدند قیمت سکه امامی در بازار امروز مرز ۳۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را پیش روی خود دارد. به عقیده این دسته درصورتی‌که سکه بالای مرز ۳۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تثبیت دهد، احتمال رسیدن تدریجی آن به نیمه کانال یاد شده وجود دارد.

با این حال اگر  سکه مرز ۳۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را از دست دهد ممکن است تا محدوده ۳۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان عقب نشینی کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید