گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سکه؛

چوب حراج به بازار سکه؟/ پیش‌بینی قیمت سکه امروز 13 اسفند 1402

کدخبر: ۶۳۲۰۶۲
اقتصادنیوز: قیمت سکه در معاملات نقدی دیروز صعودی شد. امروز که بر اساس اعلام قبلی قرار است از امروز یکشنبه ۱۳ اسفندماه در مرکز مبادله ارز و طلا حراج ربع سکه برگزار شود، روند بازار سکه به کدام سو می رود و تحلیل گران این روند را چگونه پیش بینی کرده اند؟
چوب حراج به بازار سکه؟/ پیش‌بینی قیمت سکه امروز 13 اسفند 1402

به گزارش اقتصادنیوز، آنچنان که پایگاه اطلاع رسانی اتحادیه طلا و جواهر اعلام کرد، قیمت سکه امامی دیروز تا ۳۴ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان بالا رفت اما با رسیدن ساعات کاری بازار به نیمه ظهر از سرعت صعودی قیمت سکه تا حدودی کاسته شد و این فلز گران‌بهای داخلی با ۳۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به کار خود پایان داد که نسبت به دو روز قبل رشد ۵۵۰ هزارتومانی را نشان می‌دهد.

از نظر فعالان بازار دو عامل مهم در نوسان صعودی قیمت سکه نقش داشتند. نخست اینکه قیمت طلای جهانی روز جمعه با رشد شارپی خود رشد ۲.۱ درصدی را تجربه کرد و عدد ۲۰۸۸ دلار را در کارنامه خود ثبت کرد. برخی از فعالان بازار در مورد طلای جهانی می‌گویند به نظر می‌رسد بازارها متقاعد شده‌اند فدرال رزرو سیاست‌های پولی خود را تا اواسط سال جاری میلادی آسان‌تر می‌کند. پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به‌عنوان یک سرمایه غیر سودده را کاهش داده و تمایل برای خرید آن را افزایش می‌دهد.

خبر مرتبط
سکه کارمندان آماده پرداخت است

اقتصادنیوز:«نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را به‌صورت گذرا و در میان اخبار و گزارش‌های منتشرشده در مطبوعات مرور کنیم:

همچنین عده‌ای از تحلیلگران و اقتصاددانان باور دارند اگر اطلاعات اقتصادی همچنان ضعیف باشند و بازارها در مورد کاهش زودهنگام نرخ بهره متقاعد شوند، قیمت طلا در ۳ یا ۴ ماه آینده به یک رکورد جدید می‌رسد.

در کنار بازار طلا، نرخ دلار هم در روز شنبه بنا بر ادعای برخی از معامله‌گران نوسان صعودی را ثبت کرد. این دو اتفاق در شرایطی است که طبق خبرهای منتشر شده قرار است از امروز یکشنبه ۱۳ اسفندماه در مرکز مبادله ارز و طلا حراج سکه برگزار شود.

آن طور که رسانه‌ها خبر داده اند امروز به‌جای سکه تمام، ربع‌سکه بهار آزادی ضرب سال ۱۳۸۶ بانک مرکزی عرضه شود و هر متقاضی مجاز به ثبت سفارش حداکثر ۵ قطعه است. برخی از کارشناسان معتقدند که این اتفاق می‌تواند تا حدودی جلوی نوسان صعودی قیمت سکه را بگیرد. برخی هم از احتمال کاهش حباب سکه صحبت می‌کنند.

تکنیکالیست‌ها باور دارند سکه در حال حاضر مرز ۳۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان پیش روی خود دارد. به عقیده این دسته درصورتی‌که سکه بالای مرز ۳۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تثبیت دهد، احتمال نوسان صعودی سکه تا مرز یاد شده وجود دارد. در غیر این صورت، ممکن است به سمت مرز ۳۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برگردد. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید