گزارش «اقتصادنیوز» از بازار طلا، سکه و دلار

قیمت سکه به کانال جدید سر زد/ آخرین قیمت دلار در نخستین روز کاری سال ۱۴۰۳

کدخبر: ۶۳۶۴۹۸
اقتصادنیوز: قیمت طلا و سکه در جریان معاملات امروز یکشنبه ۵ فروردین ماه بر مدار افزایش قرار گرفت و دلار هم در مرکز مبادله 43,472 تومان معامله شد.
قیمت سکه به کانال جدید سر زد/ آخرین قیمت دلار در نخستین روز کاری سال ۱۴۰۳

به گزارش اقتصادنیوز، امروز یکشنبه ۵ فروردین ماه اولین روز کاری کشور در سال ۱۴۰۳ در حالی سپری شد که قیمت‌ها در بازار طلا و سکه روند صعودی را در پیش گرفتند و بازار ارز تهران هم فعالیت خود را به حالت نیمه تعطیل آغاز کرد.

در این میان بررسی قیمت‌ها در مرکز مبادله ارز و طلا نشان می‌دهد در معاملات امروز (یکشنبه ۵ اسفند ۱۴۰۳) هر اسکناس دلار آمریکا با نرخ ۴۳ هزار و ۴۷۲ تومان و حواله آن نیز به نرخ ۴۰ هزار و ۵۵۲ تومان معامله می‌شود.

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران هم به ۴۷ هزار و ۸۲ تومان و نرخ حواله یورو به ۴۳ هزار و ۹۲۰ تومان رسیده است. از سوی دیگر، اسکناس درهم امارات نیز با ۱۱ هزار و ۸۳۷ تومان ارزش‌گذاری شده است و نرخ حواله درهم نیز ۱۱ هزار و ۴۲ تومان است.

در صرافی بانک ملی هم قیمت خرید دلار ۴۳ هزار و ۳۷ تومان و قیمت فروش دلار ۴۳ هزارو ۴۷۲ تومان اعلام شد. همچنین قیمت خرید یورو ۴۶ هزارو ۶۱۱ تومان و قیمت فروش یورو ۴۷ هزارو۸۲ تومان است.

از سوی دیگر قیمت طلای جهانی تغییری تجربه نکرد و امروز یکشنبه بازار جهانی طلا تعطیل رسمی بود. بازار جهانی طلا در حالی روز تعطیل را آغاز کرد که قیمت هر اونس طلا در جریان معاملات روز گذشته، با افت هفت دلاری که تجربه کرد؛ ۲۱۶۵ دلار معامله شد.

خبر مرتبط
سکه وارد کانال جدید خواهد شد؟/ پیش‌بینی قیمت سکه در اولین روز کاری ۱۴۰۳

اقتصادنیوز: امروز یکشنبه ۵ فروردین ماه اولین روز کاری بازار سکه در سال جدید است. در شرایط کنونی فعالان بازار روند حرکتی سکه در سال ۱۴۰۳ را چگونه پیش بینی کرده اند؟

در بازار داخلی هم همانطور که پیش از این درباره قیمت سکه پیش بینی شده بود، سطح تقاضا برای خرید سکه بالا رفت و فلز گران بهای داخلی وارد کانال جدید شد.‌ بر همین اساس قیمت سکه امامی در سایت اتحادیه طلا و جواهر ۳۹ میلیون و ۱۰۱ هزار تومان درج شده است. این در حالی است که سکه امامی سال 1402 را با قیمت ۳۸میلیون و ۷۵۰ هزار تومان به پایان رسانده بود.

قیمت طلا ۱۸ عیار هم امروز در بازار روند صعودی داشت و طبق اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر گرم آن ۳ میلیون و ۲۷۸ هزارو ۱۰۰ تومان معامله شده است. همچنین امروز خبری مبنی بر واردات 30 تن طلا به کشور در سال 1402، در رسانه ها مخابره شد. براساس اعلام تسنیم، محمد رضوانی‌فر رئیس کل گمرک ایران با تاکید بر اینکه «29 تن و 969 کیلوگرم شمش طلا به ارزش یک میلیارد و 936 میلیون دلار در سال 1402 از گمرکات کشور ترخیص و وارد کشور شد» توضیح داد: «3 درصد از ارزش کل واردات کشور در سال 1402 به واردات شمش طلا اختصاص داشت.»

AASzPrTYz2iE

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید