گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سکه ؛

بازار سکه در انتظار سوغات عمان/ قیمت سکه در ۲ سناریو/ پیش بینی قیمت سکه امروز ۷ خرداد ۱۴۰۳

کدخبر: ۶۴۹۵۷۶
اقتصادنیوز: شب گذشته خبر سفر وزیر خارجه عمان به ایران توجه معامله گران را به خود جلب کرد.این سفر از آنجایی برای بازار مهم است که عمان همواره در این سال‌ها نقش میانجی را در مناسبات ایران با برخی کشورها ایفا کرده است؛بنابراین عده ای از معامله گران در انتظار نتایج این سفر هستند.
بازار سکه در انتظار سوغات عمان/ قیمت سکه در ۲ سناریو/ پیش بینی قیمت سکه امروز ۷ خرداد ۱۴۰۳

به گزارش اقتصادنیوز  روز یکشنبه بازار طلا در تهران و شهرستان‌ها به جز مشهد بازگشایی شد؛ به این ترتیب آن طور که شواهد نشان می دهد سکه بازان در معاملات نقدی دومین روز هفته شاهد صعودی شدن قیمت سکه امامی بودند.

بر همین اساس این فلز زرد رنگ داخلی که در معاملات شنبه کانال ۴۰ میلیون را از دست داده بود یکشنبه با افزایش کانال ۴۰ میلیون را پس گرفت و در ۴۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بسته شد. به گزارش اقتصادنیوز، حباب سکه هم با افزایش به محدوده ۲۰ درصد رسید.همچنین قیمت طلای آبشده هم از مرز حمایت ۱۴ میلیون و ۵۰ هزار تومان برگشت خورد و به محدوده ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید.

در جریان معاملات نقدی دیروز برخی از معامله گران در خصوص نوسان صعودی سکه امامی می گفتند یکی از دلایل برگشت قیمت‌ها بازگشایی بازار طلا بوده است. آن‌ها با استناد به این موضوع که قیمت نقدی طلا را خوب می‌خریدند می‌گفتند این تاثیر بازگشایی بازار است.

گفتنی است روز یکشنبه بازارهای جهانی به دلیل تعطیلی پایان هفته به بازار داخلی طلا خط نداد و قیمت دلار نیز بازیگر فعالی در تعیین قیمت نبود.

قیمت طلای جهانی در شروع فعالیت کاری خود در هفته جاری محدوده ۲۳۴۲ دلار معامله شد که نسبت به روز های اخیر ۸ دلار گران شده است. فنی های بازار معتقدند در شرایط کنونی محدوده ۲۳۴۵ مقاومت اول و ۲۳۷۰ مقاومت دوم  اونس طلا است. از سوی دیگر محدوده ۲۳۱۵ حمایت مهم اونس است. 

شب گذشته خبر سفر وزیر خارجه عمان توجه معامله گران را به خود جلب کرد. طبق اعلام رسانه ها بدر البوسعیدی وزیر خارجه عمان که قرار است به تهران سفر کند و با علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کند.

این سفر از آن منظر برای بازار مهم است که عمان همواره در این سال‌ها نقش میانجی را در مناسبات ایران با برخی کشورها ایفا کرده است؛بنابراین  عده ای از معامله گران در انتظار نتایج این سفر هستند. 

تحلیلگران اقتصادی می گویند در صورتی که نرخ دلار از کاهش پله ای خود دست بکشد احتمال نوسانی شدن قیمت سکه هم محتمل است.با این حال عده ای معامله‌گران دیروز مدعی بودند یک جلسه رصد اقتصادی با ریاست مخبر تشکیل شده که خروجی آن کنترل و مدیریت قیمت دلار تا انتخابات بوده است.

تکنکالیست ها برای بازار امروز دو سناریو مطرح کرده اند. به عقیده آنها در صورتی که سکه مرز ۴۰ میلیون تومان را حفظ کند ممکن در گام بعدی به سمت ۴۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و ۴۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خیز بردارد. در غیر این صورت مرز مهم برای کاهش سکه محدوده ۳۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خواهد بود . 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی