به روز رسانی اجاره بهای کیوسک های مطبوعاتی

کدخبر: ۳۹۹۱۲۵
اقتصادنیوز :‌مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با بیان اینکه کیوسک های جدید با طراحی های موضوعی به زودی رونمایی می شود، گفت: جانمایی این کیوسک ها از خیابان ولیعصر و دیگرخیابان های اصلی تهران آغاز می شود.
به روز رسانی اجاره بهای کیوسک های مطبوعاتی

به گزارش اقتصادنیوز ، سیدعلی مفاخریان از اصلاح روش ها و ساختارهای مدیریت و نظارت بر کیوسک ها شهر تهران خبر داد و گفت: از اوائل دهه ۷۰ و همزمان با جانمایی این کیوسک‌ها ابتدا فعالیت آنها در حوزه مطبوعات بود ولی با گذشت زمان و تحول در رویکرد مطبوعات و حرکت آنها به سمت دیجیتالی شدن، کاربری آن ها به سمت فروش تنقلات و دخانیات تغییر پیدا کرد.

مفاخریان، درباره عرضه کالاهای ممنوعه در کیوسک هایی که در قالب واحد تجاری فعالیت می کنند، گفت: طی سال های گذشته در کیوسک ها سیگار عرضه می شد که این از دیدگاه شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ستاد قاچاق کالا و ارز  ممنوع است و تخلفات مربوط به کیوسک ها از طریق مراجع قضایی پیگیری می شود.

 به گفته او، عرضه و فروش دخانیات از منظر قانونی برای افراد زیر ۱۸ سال ممنوعیت دارد و شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده عرضه دخانیات در کیوسک ها، شکایات خود را به شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران اطلاع دهند تا برخورد لازم در این زمینه صورت گیرد.

مفاخریان افزود: برای ساماندهی و برخورد با کیوسک های متخلف نیازمند همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر، وزارت بهداشت ، درمان وآموزش پزشکی و نیروی انتظامی  هستیم.

او در ادامه از فعالیت یکهزار و ۲۰۰ کیوسک مجاز در تهران خبرداد و گفت: از این تعداد حدود ۱۵۰ دستگاه کیوسک گل و مابقی کیوسک مطبوعات هستند.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با اشاره به اقدامات این سازمان در جهت ارتقای منظر و سیمای شهری و در نهایت کیفیت کیوسک ها گفت: با همکاری مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهرداری تهران و سازمان زیباسازی شهر تهران طرح نوسازی کیوسک ها در حال انجام است و پروژه وارد فاز طراحی شده است.

او از رونمایی از ماکت اولین طرح کیوسک های شهری در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: به تدریج نمونه های جدید جایگزین کیوسک های قدیمی می شود. جایگذاری اولین کیوسک از خیابان ولیعصر آغاز می شود، در ادامه خیابان های اصلی تهران و پس از آن کیوسک هایی که نیازمند ارتقاء کیفیت بدنه هستند به ترتیب نو می شوند. در همین زمینه قرار است کیوسک های موضوعی با کارکردهای مختلف از جمله بازیافت، دوچرخه، اطلاع رسانی، فناوری اطلاعات در سال های گذشته در تهران راه اندازی شود.

او همچنین به طراحی نرم افزارکیوسک برای ساماندهی و ارائه آمار دقیق از کیوسک های شهری گفت: برای هر کیوسک بارکدهایی ثبت و نصب خواهد شد. در حال حاضر  در دو منطقه از شهر تهران این طرح عملیاتی شده است.

بر اساس گزارش سایت شهر، مفاخریان در ادامه با بیان اینکه بارکد ها دو جنبه شهروندی و نظارتی دارند، اضافه کرد: در بخش اول شهروندان می توانند شکایات و تخلفات و حتی قدردانی خود از خدمات مربوط به کیوسک ها را از طریق بارکد ها اعلام کنند و شرکت ساماندهی صنایع  و مشاغل شهر تهران می توان این گزارشات را دریافت کند. بخش دوم مربوط به حوزه نظارتی است که توسط شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل در زمینه جابه جایی کیوسک و اجاره بهای آن ها  کنترل می شود. هر کدام از کیوسک ها  در سه مرتبه، درجه بندی می شوند و بر مبنای این درجه بندی و کارکرد برایشان اجاره بها تعریف می شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید