اقتصادنیوز بررسی کرد

آغاز محرمانه‌ها در شورای شهر پایتخت!

کدخبر: ۴۳۹۷۶۱
اقتصادنیوز :‌ جلسه روز یکشنبه شورای شهر تهران برگزار نمی شود قرار است اعضای شورای شهر تهران میزبان فرمانده نیروی انتظامی شهر تهران باشند .
آغاز محرمانه‌ها در شورای شهر پایتخت!

به گزارش خبرنگار اقتصادنیوز ،‌قرار است فردا در جلسه‌ غیررسمی شورای شهر تهران، سردار حسین رحیمی فرمانده نیروی انتظامی تهران حضور داشته باشد. این خبر را علیرضا نادعلی،‌ سخنگوی شورای شهر تهران داده و تاکید کرده دعوت از سردار رحیمی به منظور ارائه گزارش درخصوص موضوعات مرتبط با شهر تهران است. به گفته نادعلی، تصمیم هیات رئیسه شورا مبنی بر تشکیل جلسه‌ی داخلی بوده؛ بنابراین مصوبه‌ای هم به عنوان جلسه شورا نخواهیم داشت.

مشخص نیست قرار است فرمانده نیروی انتظامی چه گزارشی ارائه دهد که اعضای شورای شهر تهران تشخیص داده‌اند نمایندگان رسانه نباید در این جلسه حضور داشته باشند. مدتی پیش مهدی اقراریان، یکی از اعضای شورای شهر جدید به بازدیدش از پارک فدک اشاره کرد و عده‌ای که در حال استعمال مواد مخدر بودند و قمه و چاقو هم داشتند. او در آن جلسه خطاب به پلیس گفت: «پلیس ناجا کجاست؟ مردم از ترس به پارک‌ها نمی‌روند.»

او در آن جلسه اعلام کرد قمه و چاقو را از آن افراد گرفته و قصد دارد این قمه و چاقو را به‌صورت هدیه برای سردار رحیمی بفرستد.

سردار رحیمی یکی از مدیرانی است که حضور پر تعدادی در صحن شورای شهر تهران داشته است و همیشه در صحن علنی گزارش های خود را که مربوط به کاهش سرقت ها ، برخورد با توزیع کنندگان مواد مخدر و ... می شود را ارائه داده است .

او در آخرین حضورش در صحن شورای شهر که مربوط به مهر ماه 98 می شود، خطاب به اعضای شورای شهر این سوال را مطرح کرد که : چقدر شما(شورای شهر تهران) برای امنیت شهر هزینه کردید؟

 حسین رحیمی  در توضیح بیشتر گفته بود در کلان شهری مانند تهران در حوزه های مختلف اجتماعی، عمرانی و ... هزینه های کلانی می شود اما سهم امنیت شهری صفر است و این برای تهران خوب نیست.

وی با اشاره به مصوبه ای در خصوص میزان کلانتری های شهر تهران گفت: ۱۱ سال پیش مصوب شد تعداد کلانتری های پایتخت به ۲ هزار کلانتری برسد که به عدد ۴۰ نیز رسید اما متأسفانه شهرداری در این خصوص کمکی به نیروی انتظامی نکرده است و امسال دو خیّر به موضوع ساخت کلانتری ورود کردند، این در حالی است که ما روزانه ده‌ها و صدها خدمات به شهرداری می دهیم و توقع داریم در این حوزه به ما کمک شود.

میزان امنیت با کمک شهرداری روند صعودی تری پیدا می کند. پیش از این در بودجه شهر تهران ردیفی برای این موضوع پیش بینی بود که در حال حاضر حذف شده است.

این اولین جلسه هم‌اندیشی شورای شهر ششم در روزهایی است که معمولا جلسات علنی برگزار می‌شود، اما اعضای شورای جدید می‌گویند قرار نیست رویه‌ی برگزاری جلساتِ هم‌اندیشی در روزی که جلسات شورا برگزار می‌شود، ادامه داشته باشد.به نظر می آید عدم برگزاری جلسه علنی روز یکشنبه بی ارتباط با نبود طرح و لایحه و وقت گذرانی شورا با گزارش های عملکرد دوره گذشته شهر تهران نباشد .

ناصر امانی در این رابطه به اقتصادنیوز گفت  زمانی که دعوتنامه‌ جلسه برای او ارسال شده، گمان نمی‌کرده که جلسه هم‌اندیشی باشد. او نمی‌داند که درخواست برگزاری جلسه بدون حضور رسانه‌ها درخواست نیروی انتظامی است یا صلاحدید هیات‌رئیسه! اما تاکید می‌کند این گونه جلسات رویه نخواهد شد و همان طور که در نطقش گفته است، جلسات روز یکشنبه و سه‌شنبه علنی هستند و این موضوعی است که اکثریت شورا با آن موافق هستند.

علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای شهر تهران نیز به اقتصادنیوز گفت :جلسات رسمی شورا چارچوب‌هایی خاص خود را دارد. ممکن است در موضوع نیروی انتظامی، موضوعات زیادی مطرح شود که از  حوصله‌ی صحن علنی بیرون باشد؛ بنابراین تصمیم گرفته شد جلسات شورا و جلسات فوق‌العاده خروجی کمیسیون‌های شورا در خصوص طرح‌ها و لوایح باشد و دیگر رویه‌ی گزارش‌دهی ادامه پیدا نکند. هرچند که اگر لازم بود دستگاهی در صحن شورا گزارش‌دهی کند، حتما این اتفاق خواهد افتاد اما طی چند هفته اخیر گزارش‌ها وقت‌گیر شده بود.

وی تاکید کرد هنوز مشخص نیست چه مباحثی ازسوی فرمانده نیروی انتظامی مطرح خواهد شد جنبه محرمانه دارد یا نه. اینکه حرف‌هایی مطرح نشود که التهاب‌آفرین باشد یا پیامدهای ذهنی نامناسب ایجاد کند. شاید هم همه‌ی حرف‌‌ها بسیار عادی باشد اما در پایان جلسه تفاهم می‌کنیم که چه مواردی رسانه‌ای شود.

در شورای دوم، سوم و چهارم جلسات شورای شهر تهران در روزهای یکشنبه بدون مستمع یعنی بدون حضور نمایندگان رسانه‌ها و در جلسات روز سه‌شنبه به‌صورت علنی برگزار می‌شد. در شورای پنجم، جلسات روز یکشنبه و سه‌شنبه علنی بود اما شورای پنجمی‌ها پیش از آغاز جلسات شورا، جلسه‌ی هم‌اندیشی برگزار می‌کردند که در روزهای پایانی علی اعطا، سخنگوی شورای شهر پنجم در نامه‌ای به محسن هاشمی از اینکه تمام مسائل اصلی در جلسات هم‌اندیشی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد، گلایه کرده بود.  

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید