پیش بینی بازارها سه شنبه 14 دی 1400

افت‌وخیز قیمت خودرو/قیمت دلار منتظر مذاکرات‌وین

کدخبر: ۴۶۶۷۰۲
اقتصادنیوز: دلار در نقطه مقاومتی اجازه خروج از کانال فعلی را به معامله گران نمی دهد. بورس نیز در شرایط بسیار کم رمق و حتی بدون رونق به سر می برد و خودرو هم با افت و خیز قیمت همراه است.
افت‌وخیز قیمت خودرو/قیمت دلار منتظر مذاکرات‌وین

به گزارش اقتصادنیوز ، بازارها در روزی که سیگنال های مثبت ارسالی از ریاض و وین فصای مثبتی را شکل داده، با مقاومت خریداران در بازارها مواجه است.

بازار ارز | قیمت دلار از کانال 29 هزار تومان خارج می شود؟

در بازار ارز قیمت دلار در یک وضعیت ریزشی به کف کانال 29 هزار تومان رسیده است. مقاومت معامله گران در برابر ریزش بیشتر قیمت را در ساعات پایانی دیشب (معاملات پشت خط) یک پله روبه جلو برد اما آنچه بازار از آن تاثیر می گیرد، سیگنال های ارسالی از وین و ریاض است که به نظر می رسد این سیگنال ها به قدری جدی است که خریداران در موقعیت های مقاومتی تاب مقاومت ندارند.

با این وصف با تداوم مقاومت قیمت دلار، قیمت سکه هم در سقف کانال 12 میلیون تومان دنبال می شود. سکه بازان هم از کاهش بیشتر خودداری می کنند و همین در بزرگ شدن حباب قیمت سکه تاثیر گذاشته است. با تداوم اخبار و سیگنال ها بازار به احتمال قوی در صورت اطمینان وارد فاز فروش می شود.

بازار سهام | الگوی مشابه برای شاخص بورس برای روز سه شنبه

در بازار سهام، شاخص بورس در دو رو گذشته یک الگوی مشابه را دنبال کرد. به نظر می رسد بازار در روز سه شنبه هم با شرایط جدیدی روبه رو نباشد و همین باعث شده که احتمال دامنه تغییرات عرضه و تقاضا محدود خواهد بود. به باور تحلیلگران بازار سهام در روز سه شنبه شاهد تغییرات محدود خواهند بود و به نظر می رسد پیش بینی از شاخص بورس بسته به رفتار هیجانی معامله گران و شاخص های عملکردی بازار سهام دنبال شود.

بازار خودرو | دوگانه ها در قیمت خودرو

در بازار خودرو بازار شاهد یک دوگانه در قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا بود و در حالی که برخی محصولات این دو خودروساز افزایش قیمت را تجربه کردند، برخی دیگر از محصولات روند کاهشی داشته اند. به نظر می رسد، بازار خودرو در انتظار تعیین تکلیف مذاکرات برجامی وین باشد و البته در این رهگذر تابع تغییرات لحظه ای دلار هم خواهد.

بازار مسکن | بازار مسکن در موقعیت سکون و انتظار

در بازار مسکن هنوز اتفاق جدیدی نیفتاده و به نظر می رسد همچنان نکته اساسی بازار مسکن این است که حجم معاملات اگرچه بالارفته اما این روند همسو با این تحولات نبوده است؛ سیگنال های مثبت از تحرکات مثبت قیمتی شنیده می شود اما در هر صورت فعلا بازار مسکن در یک وضعیت سکون و انتظار به سر می برد.

بازار ارز دیجیتال | بیت کوین آرام گرفت

بیت کوین سال جدید را بسیار آرام شروع کرد. با کاهش تقاضا از سوی خریداران، این ارز دیجیتال در هفته گذشته حدود 8 درصد کاهش قیمت داشته است. قیمت فعلی حدود ۴۵هزار دلار است، این رقم نزدیک به پایین ترین محدوده قیمتی دو هفته اخیر است. این قیمت در گذشته منجر به پیشنهادهای بالاتر برای BTC می شد. شاخص قدرت نسبی (RSI)  نشان می دهد که فشار فروش در حال کاهش است.

بیت کوین باید بالاتر از میانگین متحرک 200 روزه خود که در حال حاضر 47هزار و 962 دلار است، بازگردد تا اهداف صعودی بیشتری را به دست آورد. سطح بعدی مقاومت حدود 52هزار دلار است که می تواند سودهای کوتاه مدت را محدود کند.

 

 

  • 14000816000624_Test_PhotoN
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید