فروشندگانی که خریدار هم هستند

افزایش معاملات ماهانه مسکن

کدخبر: ۴۶۷۷۰۵
اقتصادنیوز: معاملات ماهانه مسکن در آذرماه افزایش یافته است اما اغلب خریداران مسکن خود به نوعی فروشنده بوده و قصد تبدیل به احسن دارند.
افزایش معاملات ماهانه مسکن

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از دنیای اقتصاد، افزایش معاملات ماهانه مسکن در آذرماه و نزدیک شدن به مرز ۱۰ هزار فقره انگیزه فروشنده‌ها را برای حضور پررنگ در بازار مسکن افزایش داده است. در روزهای اخیر مراجعه به واسطه‌های ملکی برای خرید آپارتمان افزایش یافته و این افزایش در محله‌های میانی شهر به مراتب محسوس‌‌تر از محله‌های لوکس بوده است. این موضوع سبب شده انگیزه فروش آپارتمان نیز در میان مالکان پررنگ‌‌تر شود و به افزایش عرضه بینجامد.

بازار مسکن در روزهای اخیر هم با افزایش عرضه و هم با افزایش تقاضای خرید موثر و در حال جست‌وجوی میدانی روبه‌رو شده است و متقاضیان مسکن دیگر به تماس تلفنی برای استعلام قیمت بسنده نمی‌کنند، بلکه برای خرید مطلوب دست به جست‌وجوی میدانی زده‌‌اند و اغلب با هماهنگی واسطه‌ها در یک روز چند قرار بازدید تنظیم می‌کنند تا بتوانند در زمان کوتاه، بهترین خانه موجود در بازار متناسب با بودجه خود را بیابند و خریداری کنند. البته تعداد خانه اولی‌‌های حاضر در بازار مسکن که به واسطه‌‌ وام 400 میلیونی اوراق قصد خانه‌‌دار شدن دارند بسیار اندک است و در مقابل اغلب خریداران خود به نوعی فروشنده بوده و قصد تبدیل به احسن دارند.

همین موضوع سبب شده به همان نسبت که فایل‌‌های فروش در بازار افزایش می‌‌یابد، تقاضای خرید نیز افزایش پیدا کند. به نظر می‌‌رسد در آستانه فرارسیدن ایام شب عید، دمای معاملات مسکن نیز به تدریج در حال افزایش است و این افزایش بیش از هر چیز مدیون حضور پررنگ متقاضیان تبدیل به احسن در بازار مسکن است. با وجود این تحقیقات میدانی حاکی است برخی با این تصور که می‌توانند در بازه حدود دو ماهه، خریدهای ملکی خود را با قیمت بالاتر به مصرف‌‌کنندگان بفروشند و به این ترتیب از نوسان احتمالی قیمت مسکن کسب سود کنند نیز وارد بازار شده‌‌اند؛ هرچند کسب سود قابل توجه از این شیوه معامله‌‌گری در بازاری که مصرف‌‌کنندگان صرفا به دلیل برقراری ثبات نسبی به آن ورود کرده‌‌اند، بسیار بعید به نظر می‌‌رسد.  

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید