پیش بینی بازارها سه شنبه 21 دی 1400

دلار به بازارها خط می دهد /سیگنال به بازار مسکن

کدخبر: ۴۶۸۲۰۶
اقتصادنیوز: بازارها در یک محدوده نزولی به سر می برند و انتظار می رود با سیگنال های مثبت از وین و تثبیت موقعیت های فروش در بازار ارز، روند نزولی دیگر بازارها تداوم یابد.
دلار به بازارها خط می دهد /سیگنال به بازار مسکن

به گزارش اقتصادنیوز ، بازارها در یک محدوده نوسانی انتظار به سر می برند. بیشترین بازارها متاثر از بازار مسیر نزولی را دنبال می کنند.

بازار ارز  و سکه | قیمت دلار در فاز نزولی

در بازار ارز دلار دوباره با تکانه های نزولی همراه بود و قیمت دلار در همان محدوده کانالی نیمه 27 هزار تومان دنبال شد. با سیگنال های مثبت از وین، موقعیت های فروش فعلاً در بازار ارز فعالند. البته درهم هم در مسیر رشد قرار گرفت اما سکه با سیگنال مثبت از اونس جهانی در محدوده 12.5 میلیون تومان با تحرکات مثبتی همراه شد. انتظار می رود در صورت تداوم رشد درهم و مقاومت معامله گران در بازار ارز، قیمت دلار در حالت خوش بینانه شاهد تحرکاتی باشد اما با واسطه اخبار مثبت از وین برای به سرانجام رسیدن احتمال توافق ها، موقعیت خریداران فعلاً بسیار شکننده است. 

بازار سهام | تکرار الگوی حرکت شاخص بورس

در بازار سهام اگرچه جهت شاخص بورس همچنان نزولی است اما معاملات در یک دامنه محدود دنبال می شود و به نظر بازار با مقاومت حقوقی ها فعلا درجا می زند. شاخص های عملکردی بازار سهام در روز دوشنبه نشان می دهد در حالت خوش بینانه برای روز سه شنبه، بازار ممکن است شاهد تحرکات مثبتی باشد و همین جهت شاخص بورس را تغییر دهد. هر چند که معامله گران پیش بینی کرده اند ممکن است الگوی روز دوشنبه برای روز سه شنبه هم تکرار شود.

بازار خودرو | پیش فروش جدید ایران خودرو

در بازار خودرو با وجود اینکه خرید و فروش با حجم بالایی صورت نمی گیرد اما قیمت ایران خودرو و سایپا بدون تغییر دنبال شد. هر چند که تحرکات مثبتی برای محصولات پرتیراژ ایران خودرو نیز دیده می شود. در تازه ترین رویداد، گروه صنعتی ایران‌خودرو طرح فروش فوق العاده محصولات خانواده هایما را به اجرا می‌گذارد که در این طرح، دو محصول هایما S5 مجهز به گیربکس 6AT و هایما S7 پلاس توربوشارژ اتوماتیک با موعد تحویل سه ماهه عرضه می‌شود.

بازار مسکن | سیگنال یک خبر به بازار مسکن

در بازار مسکن مهمترین رویداد که می تواند به بازار سیگنال دهد، خبر مربوط به تمدید تخفیف هزینه خرید اوراق مسکن بود. بدین ترتیب تخفیف ۵۰ درصدی هزینه خرید اوراق مسکن تا پایان بهمن ماه امسال تمدید شد. این خبر درحالی از سوی بانک مسکن اعلام شد که بازار مسکن از ابتدای دی تاکنون تغییر محسوسی را به دنبال نداشته است و نرخ سود اوراق تسهیلات مسکن هم در یک محدوده مشخص ثبات داشته است.

بازار ارز دیجیتال | حال ناخوش بیت کوین 

دیروز بیت کوین پشتیبانی بالای 40 هزار دلار را تثبیت کرد. مقاومت نیز نزدیک به 45 هزار دلار بود. 

فشار فروش بیت کوین (BTC) پس از کاهش قیمت هفته گذشته در حال کاهش است. این رمزارز پشتیبانی کوتاه مدتی در حدود 40هزار دلار دارد، اگرچه به نظر می رسد قیمت صعودی آن در حدود 43هزار تا 45هزار دلار محدود باشد.

بیت کوین در 24 ساعت گذشته حدود 2 درصد کاهش یافته است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید