پیش بینی بازارهای دوشنبه 20 دی 1400

سیگنال ریزشی مذاکرات وین به دلار، سکه و خودرو

کدخبر: ۴۶۷۹۵۳
اقتصادنیوز: با ارسال سیگنال های مثبت از وین، قیمت دلار با سقوط همراه شد، به طوریکه قیمت دلار به کانال 27 هزار تومان آمده است.
سیگنال ریزشی مذاکرات وین به دلار، سکه و خودرو

به گزارش اقتصادنیوز ، بازارها در ایران سیگنال های مثبتی از مذاکرات وین دریافت می کنند اما همچنان تلاطم در بازارها غیرقابل پیش بینی است.

بازار ارز و سکه | سقوط آزاد قیمت دلار و سکه

در بازار ارز و سکه، قیمت دلار با سقوط آزاد به نیمه ابتدایی کانال 27 هزار تومان آمد و البته عامل اصلی این ریزش را باید به نگاه خوش بینانه بازار به مسئله توافق طرفین در مذاکرات برجامی وین دانست. البته بازار همچنان یکدست نیست و در برخی از بازارها همچون بازار هرات برخی دلارهایشان را نگهداری می کنند. درهم هم کانال 8 هزار تومان را از دست داده و سکه در محدوده نیمه کانالی 12.5 میلیون تومان قرار دارد. ارزش ذاتی سکه هم به زیر 12 میلیون تومان رسیده است. در این مختصات ریزش بازار ارز ممکن است دوباره تکرار شود، هر چند که بستگی به دامنه و اهمیت اخبار و رویدادها از وین ممکن است رفتار بازار متفاوت باشد. اما نقطه‌های حمایتی معامله گران را هم نباید فراموش کرد.

بازار سهام | شاخص بورس نزولی می ماند؟

در بازار سهام، در روز یکشنبه بازار  شاهد ریزش معنادار شاخص بورس بود. اگرچه بسیاری سقوط آزاد دلار را عامل اصلی این روند نزولی در بازار سهام عنوان می کنند اما شاخص های عملکردی بازار سهام همچنان به نفع فروشندگان است و حقیقی ها هم برای خرید مرددند. هر چند که سیگنال های مثبت از وین به بازار سهام، بخشی از تردیدها و ابهامات حقیقی ها را رفع کرده اما به نظر می رسد بازار روز دوشنبه به دنبال رفتار روز گذشته باشد. 

بازار خودرو | ساز ناهماهنگ قیمت خودروی خودروسازان

در بازار خودرو، قیمت محصولات پرتیراژ سایپا مسیر نزولی به خود گرفت و محصولات پرتیراژ ایران خودرو برخلاف سایپا مسیر مخالف دلار را دنبال کرد. با ریزش ادامه دار دلار، بخشی از بازار خودرو هم با واکنش همسو، شاهد ریزش قیمت ها بود. البته نکته اصلی در بازار اینجاست که خرید و فروش قابل توجهی در بازار صورت نمی‌گیرد. 

بازار مسکن | تغییری در قیمت مسکن نیست

در بازار مسکن نیز فعلا تغییری دیده نمی شود. رفتار دو هفته گذشته نرخ اوراق تسهیلات مسکن (تسه ها) گویای ثبات روند قیمت ها بوده است و بازار مسکن از ناحیه اوراق تسهیلات مسکن سیگنالی نگرفته است. بازار مسکن شاهد پست سر گذاشتن تداوم رکود دوره ای است.

بازار ارز دیجیتال |  رمز ارزها در محدوده قرمز رنگ

در بازار ارز دیجیتال، قیمت بیت کوین در محدوده قرمز قرار دارد. به باور تحلیلگران در صورتی که قیمت بیت کوین به زیر 40 هزار دلار برسد، ممکن است شاهد ریزش بیشتر بیت کوین تا محدوده 30 هزار دلار هم باشیم اما سایر رمز ارزها همچون اتریوم هم با ریزش قیمت روبه رو شدند. آلت کوین ها هم پست سر این رمزارزها باریزش روبه رو بودند. با بهبود دورنمای کاهش تورم در اقتصاد امریکا، سفارشات فروش برای رمز ارزها بیشتر شده است. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید