پیش بینی بازارها چهارشنبه 22 دی 1400

حرکت هماهنگ خودرو با قیمت دلار /بازار مسکن در حالت انتظار

کدخبر: ۴۶۸۴۵۲
اقتصادنیوز: بازار دلار، مسکن، خودرو و بازار سهام منتظر تعیین تکلیف مباحث مربوط به بودجه و مذاکرات برجامی هستند.
حرکت هماهنگ خودرو با قیمت دلار /بازار مسکن در حالت انتظار

به گزارش اقتصادنیوز ، بازارها در انتظار تعیین تکلیف مباحث سیاسی (مذاکرات برجامی وین) و اقتصادی (بودجه 1401 و تغییر سیاستهای کلان) هستند.

بازار ارز و سکه |  قیمت دلار به کانال 28 هزار تومان برگشت

در بازار ارز قیمت دلار دوباره با تحرکات مثبتی دنبال شد و این در حالی است که قیمت دلار دوباره به کانال 28 هزار تومان برگشت. البته قیمت سکه به تاثیر از قیمت طلای جهانی با افت اندکی در همان محدوده 12.5 میلیون تومانی باقی ماند. قیمت دلار هم در آخرین ساعات معاملات در پشت خطی به ابتدای کانال 28 هزار تومان بازگشت. به نظر می رسد با وجود سیگنال های مثبت و سیگنال افزایشی درهم، بازار شاهد تحرکات مثبتی بود که البته به نظر می رسد در روزهای آینده به تاثیر از اخبار مذاکرات برجامی وین، این وضعیت شکننده خواهد بود.

بازار سهام | شاخص بورس زیر فشار عرضه

شاخص بورس در کانال 1.3 میلیون واحد اگرچه به مسیر خود ادامه می دهد اما این نقطه حرکتی در نیمه ابتدایی این کانال است. در روز سه شنبه بازار شاهد حرکت روبه جلوی شاخص بورس بود. به نظر می رسد بازار روز چهارشنبه از بازار روز سه شنبه هم اثر بپذیرد اما در مجموع عرضه طبیعی در روز پایانی کاری هفته می تواند در بدبینانه ترین حالت، مسیر صعودی شاخص بورس را تغییر دهد. اگرچه سیگنال های دلار هم توانسته به بازار سهام کمک کند که شاخص را به جلو حرکت دهد.

بازار خودرو | خودرو خود را با دلار تطبیق داد

در بازار خودرو، قیمت خودرو خود را با دلار تطبیق داد و با روند روبه جلوی قیمت دلار، قیمت ایران خودرو و سایپا هم با افزایش قابل توجه و رشد یک میلیون تومانی روبه رو شد. با این وصف به نظر می رسد اگرچه خرید و فروشی در آن انجام می شود و همگی منتظر تعیین تکلیف مباحث سیاسی و اقتصادی هستند اما خود را با حرکت دلار هم تطبیق دهد.

بازار مسکن | نشانه های رکود مسکن در دی

در بازار مسکن گزارش های میدانی حکایت از این دارد که معاملات در دی ماه امسال نسبت به آذر با شیب کاهشی روبه روست و قیمت ها هم تغییر زیادی نداشته اند. پیش تر در گزارش آذر نشانه و سیگنال های روند افزایشی حجم و قیمت در بازار مسکن دیده شده بود. به نظر می رسد فعلا همه فعالان بازار منتظر تعیین تکلیف مباحث سیاسی و اقتصادی هستند تا بعد از تصمیم نهایی را اتخاذ کنند. تقاضا امیدوار است قیمت ها کاهش یابد و عرضه هم امیدوار است با تحریک بازار، معاملات دوباره رونق بگیرد.

بازار ارز دیجیتال | بیت کوین از مرز خطر گذشت؟

دو روز قبل با ریزش قیمت بیت کوین به زیر 40 هزار دلار بسیاری از معامله گران نسبت به حرکت بعدی بیت کوین وحشت کرده بودند اما به نظر می رسد با تغییر مسیر حرکتی بیت کوین، رمز ارزها دوباره به آینده امیدوارند. 

بیت کوین (BTC) بالاتر از سطح حمایت 40هزار دلار معامله می شود و در 24 ساعت گذشته حدود 3 درصد افزایش یافته است. خریداران شروع به بازگشت به بازار کرده‌اند، اگرچه به نظر می‌رسد صعودی به سطح مقاومت 45هزار دلاری محدود شده است که نزدیک به میانگین متحرک 200 روزه است.

  • 5
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید