پیش بینی بازارهای شنبه 23 بهمن 1400

روزهای‌ حساس بازار دلار، خودرو و بورس/قیمت‌ مسکن تکان می‌خورد؟

کدخبر: ۴۷۵۷۰۷
اقتصادنیوز: بازارها در موقعیت انتظاری به سر می برند. گمانه زنی ها از وین با حساسیت بیشتری دنبال می شود.
روزهای‌ حساس بازار دلار، خودرو و بورس/قیمت‌ مسکن تکان می‌خورد؟

به گزارش اقتصادنیوز ، بیشتر بازارها در موقعیت انتظار به سر می برند. انتظارات و حساسیت ها از وین با توجه به پایان رسیدن زمان اولتیماتیوم غرب و تروئیکای اروپایی نسبت به احیای برجام بیشتر و بیشتر شده است.

بازار ارز و سکه | حساسیت وین در بازار ارز و سکه

حساسیت ها از وین باعث شده بیشتر معامله گران ارز و سکه در شرایط انتظار به سر برند. هر چند که خریداران اگرچه شانس کمتری دارند اما ناامید نیستند. با توجه به احتمالات مربوط به توافق در وین، فروشندگان همچنان فعال هستند.در بازار ارز و سکه قیمت دلار و سکه در مسیرهای قبلی نزولی بدون تغییر همچنان در موقعیت انتظار به سر می برند. دلار در کانال 26 هزار تومان قرار دارد و حتی روی تابلوها قیمت 25 هزار تومان هم دیده می شود. قیمت سکه همین وضعیت را پشت سر میگذارد. درهم هم در همان مدار قبلی در نوسان محدودی به سر می برد. 

شوک سنگین تنش روسیه و اوکراین به بازار رمزارزها

 


بازار سهام | شاخص بورس در مسیر روبه جلو

در بازار سهام، بورس بازان امیدوارند با تداوم مسیر صعودی شاخص کل بورس از روز چهارشنبه هفته گذشته، حرکت شاخص کل در کانال 1.2 میلیون واحد به کانال 1.3 میلیون واحد تسهیل شود. شاخص های عملکردی بازار سهام هم نشان می دهد فاصله میان خریداران و فروشندگان کم شده و خریداران در دو روز پایانی هفته گذشته دست برتر را داشته اند. با این وصف بورس بازان هم منتظرند که بدانند چه سرنوشتی در انتظار مذاکرات برجامی وین است.

بازار خودرو | خودرویی ها منتظر نتایج وین

در بازار خودرو، قیمت ها در مسیر کاهشی دنبال شد و متاثر از قیمت دلار که کانال های پایین را تجربه کرده بود، معاملات انواع خودروهای پرتیراژ در موقعیت نزولی مواجه شد. اگرچه در بازار خودرو، خریداران و فروشندگان فعالی حضور ندارند اما به نظر میرسد در صورت توافق در مذاکرات برجامی وین، احتمال تغییرات جدی در بازار خودرو بسیار محتمل است.

بازار مسکن |  از وام اوراق مسکن چه خبر؟

در بازار مسکن، نشانه های مربوط به کاهش قیمت‌ها را در تخفیف های معاملاتی می توان رصد و دنبال کرد. معاملات اگرچه تا حدی رونق هم گرفته اند اما فعالان مسکن تاکید دارند با توافق برجامی وین، احتمالا شاهد تغییرات جدید در روند معاملات خواهیم بود. در تازه ترین رویداد هم، تخفیف ۵۰ درصدی دریافت تسهیلات اوراق مسکن درحالی تمدید شده است که قیمت این اوراق از ۱۴۰ هزار تومان نیز گذر کرده است و اکنون زوج های تهرانی برای دریافت این وام باید بیش از ۶۹ میلیون تومان هزینه کنند، درحالی که این میزان هفته قبل حدود ۵۶ میلیون تومان بود.

بازار ارز دیجیتال | مهمترین رویداد اثرگذار در رمز ارزها

در بازار ارز دیجیتال، بیت کوین در کانال 43 هزار دلار دنبال شد. البته قیمت تا 42 هزار دلار هم پایین آمده بود. اتریوم هم همین روند معاملاتی را پشت سر گذاشته بود. این در حالی بود که گزارش مربوط به نرخ تورم در امریکا و احتمال دستور کار افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو مهمترین اهرم تعیین کننده در بازار ارز در دو روز گذشته بود.

وزارت کار آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد که افزایش نرخ تورم عمدتا ناشی از افزایش نرخ اجاره، برق و مواد غذایی بوده است. شاخص قیمت مصرف کننده در آمریکا و تورم در ۱۲ ماه منتهی به پایان ژانویه سال جاری میلادی، ۷.۵درصد افزایش یافت.  با توجه به داده های تورم آمریکا که در روز گذشته منتشر شد، اعضا شورای حکام فدرال رزرو یه جلسه غیر رسمی اظطراری در روز دوشنبه، 14 فوریه برگزار خواهند کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید