پیش بینی بازارها سه شنبه 3 اسفند 1400

رفتار پاندولی در بازار خودرو، مسکن و بورس

کدخبر: ۴۷۷۹۶۸
اقتصادنیوز: بازارها همچنان در موقعیت انتظاری موضع گرفته اند اما رفتار معامله گران شکل پاندولی به خود گرفته است.
رفتار پاندولی در بازار خودرو، مسکن و بورس

به گزارش اقتصادنیوز ، بازارها فعلا منتظرند مذاکرات برجامی وین تعیین تکلیف شود. با این وصف رفتار معامله گران در روزهای اخیر شکل پاندولی به خود گرفته است.

بازار ارز و سکه | دلار همچنان تحت تاثیر وین

در بازار ارز و سکه قیمت ها در همان محدوده قبلی است. اگرچه تکانه های مثبت مشاهده می شود اما قیمت دلار همچنان در کانال 25 هزار تومان و 26 هزار تومان در نوسان است و قیمت سکه در همان کانال 11 میلیون تومان دنبال می شود.برخی از معامله‌گران اعتقاد دارند افزایش دیروز قیمت دلار، یک استراحت برای بازار است و بعد از اینکه نفس بازار چاق شود، قیمت دلار مجددا وارد فاز نزولی می‌شود. در مقابل گروه دیگری از معامله‌گران تاکید دارند، باتوجه به فضای شکل گرفته پیرامون مذاکرات هسته‌ای، امکان دارد حصول توافق در روزهای پیش‌رو ممکن نباشد، برای همین دلار هرات اگر بالای ۲۵ هزار و ۵۵۰ تومان برود امکان جهش به کانال بالاتر وجود دارد.

فروش فوری سایپا ؛ کوییک ، تیبا و ساینا

برکناری سرپرست فرمانداری رفسنجان به دلیل توهین به یک خبرنگار


 

بازار سهام | شکل پاندولی شاخص کل بورس 

در بازار سهام، معامله گران با دریافت سیگنال های مثبت حقیقی ها احتمال می دهند معاملات روز سه شنبه دوباره درهمان جهت صعودی شاخص کل بورس دنبال شود. با این وصف اگرچه خریداران در موقعیت مطلوب و توان بالایی قرار گرفته اند اما الگوی بورس بازان دست کم در 10 روز اخیر نشان می دهد که رفتار شاخص کل بورس حالت پاندولی داشته است و این میتواند برای امروز هم تکرار شود.

بازار خودرو | پیش بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

تازه ترین تحلیل ها حاکی از آن است که اگر اتفاق خاصی یا شوکی به بازار خودرو وارد نشود، قیمت ها مسیر نزولی را دنبال خواهند کرد. هر چند که قیمت های روز گذشته دوباره با تکانه های نزولی همراه شد اما فعلا بازار خودرو منتظر تعیین تکلیف مذاکرات برجامی وین است. در تازه ترین رویداد هم ، طرح پیش فروش عادی 8 محصول ایران خودرو، (با روش قرعه کشی) و مطابق جدول ذیل از امروز آغاز و تا پنج شنبه همین هفته ادامه دارد.

بازار مسکن | مسکن منتظر تعیین تکلیف وین

در بازار مسکن فعلا تغییرات خاصی دیده نمیشود و به مثابه روزهای گذشته بازار در تب و تاب تعیین تکلیف مذاکرات برجامی وین است. در این روزها حساسیت ها در برخی بازارها همچون مسکن و خودرو بالارفته است و تغییرات چندان محسوس نیست و البته معامله گران در موقعیت انتظار آرایش گرفته اند. به نظر میرسد در صورت توافق برجامی وین، میتوان شاهد تکانه های منفی در بازار بود.

بازار ارز دیجیتال | بیت کوین دوباره به سطح حساس رسید

در بازار رمز ارزها، قیمت ها یک گام دیگر به عقب برگشتند. همزمان با خبر مربوط به استقلال دونتسک و لوگانسک و ابراز ناخرسندی روسیه، فرانسه و آلمان از این وضعیت، رمز ارزها به جز تتر مسیر نزولی را در پیش گرفتند. دولت اوکراین خواستار برگزاری نشست اضطراری سران اوکراین، روسیه، آلمان و فرانسه است. دولت اوکراین همچنین اعلام کرده، منتظر گام‌های حمایتی روشن و موثر  از سوی شرکای غربی خود علیه روسیه است. قیمت بیت کوین حتی در معاملات امروز صبح به سطح 37 هزار دلار هم برگشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید