گام جدید زاکانی برای یکدست‌سازی شهرداری؛ اخراج نیروهای قراردادی دوره پنجم؟

کدخبر: ۴۸۹۸۴۵
اقتصادنیوز : برخی از کانال های خبری ازقطع حقوق نیروهای قرار دادی جذب شده در دوره پنجم مدیریت شهری خبر داده اند. این اقدام می‌تواند به معنای تلاش برای اخراج یا پایان همکاری با این نیروها به شمار آید.
گام جدید زاکانی برای یکدست‌سازی شهرداری؛ اخراج نیروهای قراردادی دوره پنجم؟

به گزارش اقتصادنیوز  طبق شنیده‌ها شهرداری تهران در اقدامی ناگهانی، حقوق ده‌ها نفر از نیروهای قراردادی جذب‌شده در دوره پنجم را به‌یک باره و بدون اطلاع قبلی قطع کرده است.

منتقدان، این اقدام معاونت منابع انسانی شهرداری تهران را مغایر قوانین موضوعه و مخالف موازین متعارف اداری ارزیابی می‌کنند. آنها این مساله را مقدمه‌ای برای اخراج نیروهای جذب‌شده به شهرداری در دوره پیشین قلمداد می‌کنند.

بر اساس گزارش‌های متعدد رسیده به  «شهرما»، نیروهایی که در چهار سال اخیر در سطوح مختلف کارشناسی و مدیریتی به شهرداری جذب شده بودند، با آنکه تا امروز هم مشغول کار بوده‌اند، دیروز مطلع شدند که حقوق فروردین‌ماه برای آنها واریز نشده و ظاهرا قرار نیست واریز شود.

هنوز مشخص نیست این برخورد  با چند نفر صورت گرفته است، اما شواهد نشان می‌دهد تقریبا همه نیروهایی که در دوره پنجم وارد قرارداد با شهرداری شده‌اند، مشمول سیاست اخیر علیرضا زاکانی و تیم منابع انسانی او شده‌اند.

تعداد کل کارکنان شهرداری تهران بالغ بر شصت هزار نفر است که بیش از چهل هزار نفر از آنها به صورت قراردادی، به واسطه‌ دو شرکت خدمات اداری شهر و هادیان‌شهر و یا مستقیما توسط سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری، استخدام شده‌اند.

اکثر قریب به اتفاقا این نیروها، اعم از رسمی و قراردادی، تا قبل از سال ۹۶ جذب و استخدام شده‌اند. حال آنکه در چهار سال مدیریت اصلاح‌طلبان (دوره پنجم) تعداد کل نیروهای جذب‌شده به همه سازمان‌ها، شرکت‌ها و مناطق شهرداری کمتر از سیصد نفر برآورد می‌شود.

 گزارش‌ها نشان می‌دهد که با توجه به روند طبیعی خروج، استعفا و جابه‌جایی برخی از این افراد، تعداد کل نیروهایی که به هر نحوی در چهار سال اخیر با شهرداری قرارداد شغلی بسته‌اند و هنوز مانده‌اند، هم‌اکنون کمتر از دویست نفر است.

 حالا ظاهرا مدیریت شهری اصولگرا قصد دارند همه یا اکثر این افراد را از شهرداری اخراج کنند؛ اقدامی که بدون اطلاع قبلی در شب عید یا قبل و بعد از آن، و با واریز نشدن ناگهانی حقوق پایان فروردین‌ماه ۱۴۰۱ آشکار شده است.

باید منتظر ماند ودید نهادهای نظارتی چه واکنشی در مواجهه با این اقدادم مدیران شهر تهران خواهند داشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید