رمزگشایی از بوی نامطبوع شهر تهران

کدخبر: ۳۷۶۱۳۰
اقتصادنیوز :‌مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در واکنش به استشمام بوی نامطبوع در برخی نقاط شهر تهران در روز شنبه (۸ آذر ماه) گفت: هنوز منبع یا منابع دقیقی برای بوی نامطبوع تهران شناخته نشده‌اند اما انباشت زه آب در لایه‌های زیر سطحی پس از بارش باران ، افرایش بار فاضلاب در شبکه زیر سطحی ، آلودگی ناشی از سوخت فسیلی و تغییرات SO۲ (دی‌اکسید گوگرد) در هوا و رطوبت هوا در این موضوع بی تاثیر نیستند.
رمزگشایی از بوی نامطبوع شهر تهران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا ،شینا انصاری در واکنش به بازگشت بوی نامطبوع تهران گفت: امسال سومین سالی است که کلانشهر تهران درگیر انتشار بوی نامطبوع شده است. سال ۹۷ برای نخستین‌بار در  روز چهارشنبه مورخ  12 دی ماه و در سال ۹۸  در روزهای ۱۱، ۱۷، ۲۳ و ۲۴ آذرماه و روز یکم دی ماه،  و در سال جاری در 8 آذر ماه بوی نامطبوعی در بخش‌هایی از شهر تهران برای چند ساعت استشمام شد.

وی ضمن بیان اینکه طبق بررسی‌های صورت گرفته با همکاری ادارات محیط زیست مناطق ۲۲ گانه شهر تهران امسال نیز همانند سال گذشته مناطق مرکزی شهر تهران بیشتر با استشمام بوی نامطبوع درگیر بودند، اظهار کرد: در ۸ آذر سال جاری بویی در مناطق ۴، ۵، ۷، ۸، ۱۰، ۱۱، ۱۸، ۱۹ و ۲۰ از حدود ساعت ۱۶ الی ۱۸ قابل استشمام بود.

انصاری ادامه داد: مطابق با گزارش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نیز هم سال گذشته و هم سال جاری در این روزها با توجه به داده‌های ایستگاه‌های سنجش هوا در سطح شهر تهران غلظت SO۲ (دی‌اکسید گوگرد) به طور ناگهانی افزایش پیدا کرده است.

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران اضافه کرد: در این راستا اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران پروژه‌ای تحت عنوان " شناسایی عوامل بوی نامطبوع شهر تهران و ارائه راهکارهای اجرایی و مدیریتی جهت رفع آن" در دست انجام دارد تا علل ایجاد و انتشار ناگهانی بوی‌ نامطبوع در شهر تهران شناسایی و رفع شود.

انصاری در پایان گفت: گرچه هنوز منبع یا منابع دقیقی برای بوی نامطبوع تهران شناخته نشده است اما انباشت زه آب در لایه‌های زیر سطحی پس از بارش باران ، افرایش بار فاضلاب در شبکه زیر سطحی ، آلودگی ناشی از سوخت فسیلی و تغییرات SO۲ (دی‌اکسید گوگرد) در هوا و رطوبت هوا در این موضوع بی تاثیر نیستند. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید