قیمت خانه در این ۸ منطقه تهران کاهش یافت +جدول

کدخبر: ۵۳۱۷۰۸
اقتصادنیوز: مناطق ۲۰ و ۱۷، پس از منطقه ۱۸ ارزان‌ترین منطقه پایتخت گزارش شده‌اند و متوسط قیمت خانه در این مناطق به ترتیب ۲۳ میلیون و ۱۵ هزار تومان و ۲۳ میلیون و ۷۳۶ هزار تومان است.
 قیمت خانه در این ۸ منطقه تهران کاهش یافت +جدول

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از همشهری آنلاین، بانک مرکزی در گزارشی که به تازگی منتشر کرده، به بررسی تغییرات قیمتی و تعداد معاملات انجام شده در آپارتمان و ساختمان­‌های مسکونی در مناطق ۲۲گانه تهران در مهر ماه سال جاری پرداخته است.

براساس این گزارش، متوسط قیمت هر متر خانه در تهران به ۴۳ میلیون و ۷۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان رسیده که بیشترین قیمت هر متر خانه ۸۸ میلیون و ۳۳۰ هزار تومان در منطقه یک و کمترین آن با ۲۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در منطقه ۱۸ بوده است؛ بنابراین، فاصله قیمت هر متر آپارتمان در گران‌ترین و ارزان‌ترین منطقه تهران حدود ۶۷ میلیون و ۳۰ هزار تومان است.

هزینه اجاره نشینی در خانه های لوکس اما کوچک شمال پایتخت

همچنین، مناطق سه و دو بعد از منطقه یک، جزو گران‌­ترین مناطق تهران گزارش شده­‌اند؛ به‌طوری که متوسط قیمت در منطقه سه،‌ ۷۴ میلیون و ۲۳۹ هزار و ۷۰۰ تومان و در منطقه دو،‌ ۶۳ میلیون و ۶۵۱ هزار تومان است.

علاوه بر این، مناطق ۲۰ و ۱۷، پس از منطقه ۱۸ ارزان‌ترین منطقه پایتخت گزارش شده‌اند و متوسط قیمت خانه در این مناطق به ترتیب ۲۳ میلیون و ۱۵ هزار تومان و ۲۳ میلیون و ۷۳۶ هزار تومان است.

ایران در ارمنستان خانه می سازد

از سوی دیگر، بررسی گزارش بانک مرکزی از نظر تفاوت متوسط قیمت مسکن در مناطق ۲۲ گانه تهران در مهر ماه نسبت به شهریور ماه سال جاری بیانگر این است که ۱۴ منطقه تهران با افزایش قیمت مسکن در ماه موردنظر مواجه شده‌اند. بنابراین، قیمت خانه در هشت منطقه از تهران در مقایسه با ماه قبل کاهش یافته است که شامل مناطق ۲، ۳، ۷، ۱۲، ۱۷، ۱۸، ۲۰ و ۲۲ می‌شود.

طبق این گزارش، تعداد معاملات انجام شده در این ماه ۵.۴ هزار فقره بوده که در این بین، بررسی جزئیات تعداد معاملات انجام شده در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران نشان می‌دهد در مهر امسال تعداد معاملات مسکن نسبت به ماه قبل در تمام مناطق تهران به جز مناطق ۸، ۱۴ و ۱۶ افزایشی بوده است. 

در این بین، کم‌ترین تعداد معامله مسکن به منطقه ۱۹ با ۲۳ معامله و بیشترین تعداد معامله نیز به ترتیب به مناطق ۵، ۱۰، ۲ و ۴ مربوط می‌شود که هر یک به ترتیب ۸۱۵، ۵۰۰، ۴۷۱ و  ۴۵۰ معامله مسکن داشته‌اند.

در ادامه، متوسط قیمت و تعداد معامله مسکن در ۲۲ منطقه تهران در هفتمین ماه سال جاری را مشاهده می‌کنید: 

 فاصله قیمتی گران‌ترین و ارزان‌ترین آپارتمان در تهران را ببینید | قیمت خانه در این ۸ منطقه پایتخت کاهش یافت

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید