عضو کمیسیون اقتصادی خبر داد

بررسی ادعای برداشت دولت از صندوق توسعه ملی

کدخبر: ۱۰۰۰۲۳
سه شنبه صحت و سقم این ماجرا و ادعای مطرح شده بررسی خواهد شد و اگر واقعا اسنادی وجود داشته باشد دولت باید پاسخگو باشد در غیر این صورت با نماینده مورد نظر باید برخورد قانونی شود
بررسی ادعای برداشت دولت از صندوق توسعه ملی

به گزارش "اقتصاد روز" ، عضو کمیسیون اقتصادی گفت:طی ۸ سال گذشته برداشت‌های غیر قانونی و قابل توجهی از صندوق توسعه ملی شده است.
 ابراهیم نکو در گفت و گو با "ایلنا" ، عنوان کرد:  این برداشت در دولت قبل تا اندازه‌ای بود که به یک عادت تبدیل شد و این قبیل کارهای خارج از عرف به کرات در دولت نهم و دهم تکرار می‌شد.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا ادعای یکی از نمایندگان مبنی بر برداشت غیرقانونی دولت فعلی از این صندوق صحت دارد؟ گفت: با توجه به اینکه بحث کشور و منافع ملی در میان است سکوت مجاز نیست اما در صورت صحت نداشتن این ادعا باید با نماینده‌ای که موجب تشویش اذهان عمومی شده است برخورد شود.

نکو تصریح کرد: باید تیمی متشکل از عقلای مجلس برای جلوگیری از چنین حرکاتی تشکیل شود  و مصوبه‌ای وجود داشته باشد که از ورود غیر منطقی و ناصحیح نمایندگان در امور دولت جلوگیری شود.

وی با اشاره به اینکه صندوق توسعه ملی برای مقاصد مشخص در نظر گرفته شده است، افزود: دولت بر طبق قانون دارای اختیاراتی است که بر اساس آن می‌تواند برداشت‌هایی داشته باشد که برداشت در موارد دیگر و خارج از آن چهارچوب امکان‌پذیر نیست.

نکو ادامه داد: سه‌شنبه صحت و سقم این ماجرا و ادعای مطرح شده بررسی خواهد شد و اگر واقعا اسنادی وجود داشته باشد دولت باید پاسخگو باشد در غیر این صورت با نماینده مورد نظر باید برخورد قانونی شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید