مسئولان اقتصادی در مجمع عمومی بزرگترین بانک دولتی

تعطیلی شعب ناکارآمد بانکی

کدخبر: ۱۰۵۸۵۶
رئیس کل بانک مرکزی با اعلام آمادگی دولت برای حمایت از بانک ها، بر ضرورت اصلاح اساسنامه بانک های دولتی، تعطیلی شعب ناکارا، حرکت سریع تر در خصوص وصول مطالبات معوق و محور قراردادن کارمزد خدمات جهت افزایش درآمد بانک ها تاکید کرد.
تعطیلی شعب ناکارآمد بانکی

به گزارش «اقتصادنیوز»، افزایش سرمایه بانک های دولتی، وصول مطالبات معوق، برخورد با موسسات غیرمجاز و بطور کلی ساماندهی نظام بانکی کشور از جمله اهداف مسئولان اقتصادی و بانکی کشور در جهت توسعه نظام پولی و بانکی کشور است.

در این راستا نیز وزیر اقتصاد عنوان کرده که افزایش سرمایه بانک‌های دولتی از جمله دغدغه‌های اصلی دولت است.

به گفته او، افزایش سرمایه بانک‌ها در لایحه خروج از رکود دولت مد نظر قرار گرفته و در صورت تصویب مجلس شورای اسلامی، کمک شایانی برای ارتقای عملکرد بانک‌ها خواهد شد.

علی طیب‌نیا که در جلسه مجمع عمومی بانک ملی ایران سخن می‌گفت با عنوان اینکه در لایحه خروج از رکود، تسویه دیون دولت به بانک‌ها پیش بینی شده است به نقش وصول مطالبات معوق در افزایش قدرت تسهیلات دهی بانک ها اشاره کرد.

در ادامه این جلسه وزیر صنعت ، معدن و تجارت ضمن تاکید بر ضرورت افزایش سرمایه بانک‌های دولتی خواستار افزایش درآمدهای بانک ملی ایران از محل تعطیلی شعب زیان ده و جانمایی صحیح دستگاه های خودپرداز شد.

نعمت زاده خواستار بررسی بیشتر در خصوص اصلاح اساسنامه بانک های دولتی شد و بر اهمیت نوسازی خدمات بانک ملی ایران تاکید کرد.

رئیس کل بانک مرکزی نیز در ادامه به توجه اساسی دولت به مسائل بانک‌ها در لایحه خروج از رکود اشاره کرد و گفت: برای شادابی اقتصاد بانک ها باید شاداب باشند.

او با اعلام آمادگی دولت برای حمایت از بانک‌ها، بر ضرورت اصلاح اساسنامه بانک‌های دولتی، تعطیلی شعب ناکارا، حرکت سریع تر در خصوص وصول مطالبات معوق و محور قراردادن کارمزد خدمات جهت افزایش درآمد بانک ها تاکید کرد.

عبدالناصر همتی، مدیر عامل بانک ملی ایران نیز با ارائه گزارشی از عملکرد سال 1392 این بانک عنوان کرد: مجموع منابع بانک ملی ایران در پایان سال 1392 به میزان 105 هزار میلیارد تومان رسید .

او با بیان اینکه در سال گذشته، 6.14 درصد از شعب بانک ها متعلق به بانک ملی ایران بوده است، اعلام کرد: سرانه شعب بانک ملی ایران در سال 1392، 265 میلیارد ریال بوده که بالاتر از میانگین سیستم بانکی است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید