ابزار مالی جدید هم به داد بورس نرسید

سقوط بورس به کانال 70 هزار واحدی

کدخبر: ۱۰۱۵۶۸
بازار سهام با افت 691 واحدی و کاهش 4 هزار میلیارد تومان از ارزش بازار با سقوط به کانال 70 هزار واحدی روز تلخی را پشت سر گذاشت.
سقوط بورس به کانال 70 هزار واحدی

به گزارش اقتصاد نیوز، در اواخر مهرماه سال گذشته شاخص بورس در نیمه معاملات یک روز رکورد عجیبی برجای گذاشت و موفق به فتح قله های 70 و 71 هزار واحدی شد اما پس از گذشت 9 ماه با تشدید روند افت بازار برخلاف روند قبلی به کانال 70 هزار واحدی سقوط کرد.

در روز دوم معاملات هفته جاری شاخص بورس با افت 691 واحدی به کانال 70 هزار واحدی رسید. بازهم شرکت های پتروشیمی بیشترین تاثیر در رشد منفی شاخص داشتند. بطوریکه نماد «شبندر»با افت 99 واحدی و نماد «تاپیکو » با افت 73 واحدی بیشترین تاثیر را بر این بازار داشتند.

پس از آن نیز نماد های « وبملت»، «اخابر» و « رمپنا » نیز تاثیر بسزایی در ریزش شاخص داشتند. بطوریکه در معاملات امروز(یکشنبه) صف های فروش بر بازار غلبه کرده بود و اغلب شرکت ها با افت قیمت مواجه شدند. تنها برخی از سهام ها چون اوراق خرید مسکن افزایش قیمت داشتند.

درحالیکه پیش بینی می شد انتشار خبرهای امیدوار کننده نسبت به مذاکرات هسته ای و حمایت از بازار با بکارگیری ابزار مالی جدید چون عرضه مجدد اختیار فروش تبعی سهام در جهت بیمه سهام تاثیر مثبت بر بازار بگذارد و مانع ریزش های سنگین شود اما در دور روز گذشته علی رغم بکارگیری این بازار مالی جدید ریزش شاخص بورس نسبت به گذشته تشدید یافته است.

تدوام ریزش بازار سهام از هفته گذشته تاکنون در حالیست که مدیران بازار سرمایه امیدوارند با ابزارهای مالی جدید و جلوگیری از عرضه خرد و کلان سازمان خصوصی سازی مانع افت بازار شوند تا در آینده نزدیک با گشایش در سیاست خارجی و به سرانجام رسیدن مذاکرات بازهم رونق به تالار شیشه ای برگردد.

اما ریزش های اخیر بازار و عدم اعتماد سهامداران به کنترل بازار باعث شده تا بازهم رفتارهای هیجانی در این بازار افزایش یابد و شاهد خروج بخشی از سهامداران از این بازار باشیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید