سقوط به کانال 73 هزار واحدی

وضعیت قرمز در بورس/آغاز حرکت نقدینگی از «حافظ» به «فردوسی»

کدخبر: ۱۰۷۴۸۴
شاخص بورس تهران در اولین روز معاملات هفته جاری با افت 830 واحد مواجه و به کانال 73 هزار واحدی سقوط کرد.
وضعیت قرمز در بورس/آغاز حرکت نقدینگی از «حافظ» به «فردوسی»

به گزارش «اقتصاد نیوز»، آخرین ماه پاییز امسال گویا برای دماسنج تالار شیشه‌ای خوش یمن نبوده و ریزش‌های پیاپی ادامه دارد. بورس تهران حال و خوش چندانی ندارد اما با وجود این، کارشناسان بازار سهام برحسب تجربه‌ای که دارند می‌گویند این شرایط پایدار نیست و زودگذر است.

از طرفی خروج نقدینگی از بازار سهام در حالی است که بازارهای موازی چون ارز درحال رونق هستند. به طوری که امروز قیمت دلار به 3400 تومان رسید که به نسبت روز قبل خود با افزایش قیمت 80 تومانی مواجه شد.

ریزش‌های سنگین بورس تهران که با نتیجه نرسیدن مذاکرات هسته‌ای و تمدید دوباره در هفته گذشته آغاز شد اما حالا کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی ، افزایش قیمت دلار در بازار دلالی و از طرفی انتشار خبرهایی مبنی بر اعمال سیاست‌های مالیاتی و اخذ عوارض بر برخی از صنایع در بودجه سال 94 باعث شده تا وضعیت بازار سهام آشفته شود.

با این حال در اولین روز معاملات هفته جاری شاخص بورس 830 واحد کاهش یافت و به کانال 73 هزار واحدی سقوط کرد. در بازار امروز اکثر نمادها رنگ قرمز به خود گرفتند و بر اثر عرضه‌های سنگین سایه نگرانی بر تالار شیشه‌ای موج زد.

در این بین آن طور که برخی فعالان می‌گویند انتشار برخی شایعات نیز باعث شده نگرانی‌ها در تالار شیشه‌ای افزایش یابد، به طوری که امروز نیز بسیاری از حقیقی‌ها فروشنده بودند.

در بازار امروز گروه‌های بزرگ چون پتروشیمی،بانکی، خودرویی ، فلزی ، سنگ آهنی با صف‌های فروش سنگین مواجه شدند.

بر این اساس شرکت‌های هلدینگ خلیج فارس، فولاد مبارکه، تاپیکو، نفت و گاز پارسیان، چادرملو، بانک‌های ملت، پاسارگاد،تجارت، پارسیان، صادرات، ایران‌خودرو وسایپا بیشترین اثر منفی بر شاخص گذاشتند.

در نهایت بازار روز شنبه با 830 واحد کاهش به عدد 73 هزار و 245 تومان رسید و ارزش بازار سرمایه تا سطح 329 هزار میلیارد تومان پایین آمد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی، صنایع و واردات در برابر صادرات از ابتدای سال تاکنون

      اقتصادنیوز: بر اساس بررسی‌ها از ابتدای فروردین سال جاری تا ۲۸ ام مجموعا حدود ۲.۵ میلیارد دلار ارز به گروه‌های مختلف…

    کارگزاری مفید