در تحلیلی بررسی شد:

ادامه زیان‌دهی«قشرین»

کدخبر: ۱۲۶۱۶۷
قند شیرین خراسان، زیان هر سهم را برای سال منتهی به شهریور 94 معادل (1541) ریال اعلام کرده است که در دوره 9 ماهه 12 درصد از آن را پوشش داده است.
ادامه زیان‌دهی«قشرین»
به گزارش اقتصادنیوز،  «قشرین» با  سرمایه 5 میلیارد تومان با انتشار صورت وضعیت 9 ماهه خود زیان هر سهم را برای سال مالی منتهی به شهریورماه 94، معادل 1541 ریال اعلام کرده است.

 با توجه به کاهش شدید قیمت فروش محصولات و افزایش قیمت خرید مواد اولیه از داخل و خارج از استان، عدم تصفیه و تبدیل 15 هزار تن شکر خام، فروش نرفتن زمین تربت حیدریه شرکت در این دوره مالی، دریافت وام جدید بعلت تامین کاهش شدید سرمایه درگردش و به تبع آن افزایش هزینه های مالی، علیرغم صرفه جویی های انجام شده، تغییرات قابل ملاحظه ای در سود هر سهم داده است. بطوری که پیش بینی زیان قبلی شرکت برای سال جاری معادل(830)ریال زیان بوده است. این درحالیست که نسبت به مدت مشابه سال قبل تولید شرکت  61 درصد و مقدار فروش شرکت نیز 66 درصد کاهش را نشان می دهد.

بر اساس تحلیلهای ارائه شد در تدان، بخش اصلی درآمدهای شرکت، درآمد حاصل از شکر تهیه شده از چغندر می باشد که معادل 68 درصد فروش شرکت است. این شرکت در نه ماهه سال گذشته کیلویی 1880 تومان به فروش رسانده و این مبلغ برای نه ماهه سال جاری معادل 1962 تومان بوده است.

مصرف چغندر برای سال جاری معادل 90 هزار تن بوده که به ازای هر کیلو  از آن 322 تومان پرداخت شده این در حالی است که در سال گذشته قیمت چغندر به ازای هر کیلو 202 تومان بوده است.

باید به این نکته توجه کرد که،  به دلیل مشکلات تامین چغندر در استان خراسان به سبب کمبود آب، عملاً شرکت مجبور است چغندر خود را از استان های دیگر تامین کند بنابراین بهای تمام شده تولید شرکت به شدت افزایش می یابد که منجر به کاهش شدید در حاشیه سود می شود این مهم باعث می شود در شرایط رکودی با توجه به سرمایه در گردش پایین شرکت و هزینه مالی سنگین فعالیت عملیاتی برای شرکت سودده نباشد با این اوصاف بنظر می رسد برای سال آتی با حفظ شرایط سال جاری، «قشرین» به زیان دهی خود ادامه دهد.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید