اقتصادنیوز وضعیت‌ بانکی‌ها از نگاه تحلیل تکنیکال بررسی می‌کند:

بانک‌های تلاطم زده در امید صعود

کدخبر: ۱۲۷۴۹۴
اگرچه قبل از حصول توافق پیش بینی می شد در بازار سهام گروه بانکی با رشد مواجه شوند اما ابهام در زمان اجرای برجام و برداشته شدن تحریم ها باعث شده تا این گروه که یکی از لیدرهای بازارسرمایه مان محسوب می شوند با افت قیمت مواجه شوند. به طوریکه از نظر تحلیل نموداری این صنعت در بازار سهام کشور، دارای ابهام در روند آینده خود هستند.
بانک‌های تلاطم زده در امید صعود
حامد افسر‌طلا

: بانک ها به عنوان اصلی ترین بازتاب دهنده شرایط سیاسی و اقتصادی کشور در بین گروه های بازار سهام  و همچنین شاهراههای مالی کشور، به رغم  توافق هسته‌ای و اقدامات بانک مرکزی در اصلاح نظام بانکداری کشور همچنان روند نزولی در پیش گرفته‌اند.اگرچه قبل از حصول توافق پیش بینی می شد در بازار سهام گروه بانکی با رشد مواجه شوند اما ابهام در زمان اجرای برجام و برداشته شدن تحریم ها باعث شده تا این گروه که یکی از لیدرهای بازارسرمایه مان محسوب می شوند با افت قیمت مواجه شوند.  به طوریکه از نظر تحلیل نموداری این صنعت در بازار سهام کشور، دارای ابهام در روند آینده خود هستند.

به گزارش اقتصادنیوز، در این بررسی نمودار های شمعی بازه بعد از توافق هسته ای که مورد تحلیل قرار گرفته است. ضمن بیان روند و نقاط عطف آن، پیش‌بینی روند نیز ارائه می‌گردد.

بانک صادرات

بانک صادرات نیز در سال جاری بر خلاف پیش‌بینی حاصل از رفع تحریم ها و بهبود صورت های مالی، وضعیت چندان مناسبی ندارد. در نمودار شمعی فوق پس از شکل گیری یک کندل چکشی، این نماد وارد قاز منفی شد(فلش آبی رنگ). در پی این نزول بار دیگر با شکل گیر یک کندل چکشی دیگر این روند تغییر شکل داده و به حال مثبت درآمد(فلش قرمز رنگ). شکل گیری سه اهرم منفی که دو مودرد آن بسیار قوی است نوید دهنده روند نزول بود که خوشبختانه با یک کندل چکشی این روند بار دیگر تغییر مسیر داده است. اما مورد مهم در این نمودار شکل گیری یک الگو سر و شانه می‌باشد که نزول این سهم در کوتاه مدت محتمل است. ولی پس از شکل گیری این الگو احتمال بازگشت قوی قیمت آن وجود دارد.

بانک تجارت

بانک تجارت نیز به مانند بانک صادرات از وضع تحریم ها بسیار متضرر شده و در پی عدم تاثیر عمده توافق، امیدواری هایی که نسبت به آن ایجاد شد از بازار تخلیه شده و بعد از توافق روند نزول آن به سرعت طی شد. شروع نزول با یک کندل چکشی همراه بود که در تصویر با یک فلش قرمز مشخص شده است. توقف این روند نیز با یک دوجی چکشی که با رنگ بنفش مشخص شده است صورت پذیرفت و این نماد تا دو هفته معاملاتی وضعیت به نسبت مناسبی داشت.

پس از صعود نیز روند در مکان فلش آبی رنگ بازگشت. ایجاد سه اهرم که با خط نارنجی مشخص شد زمینه را برای کاهش قیمت این سهام فراهم نمود. مهم ترین موضوع در نمودار شکل گیری الگو سقف دو قلو است. پیش‌بینی می‌شود با شکل گیری این الگو برای مدتی این سهام روند افزایشی پایداری داشته باشد.

بانک ملت

بانک ملت به مانند دیگر بانک های تجاری کشور از تحریم آسیب چندان زیادی ندیده است. این وضعیت در صورت های مالی این بانک نیز تا حدودی نمایان است. این بانک نیز به مانند بانک های دیگر این گروه و صنایع کلیدی کشور بعد از اعلام توافق وین روند نزولی به خود گرفت. این روند در تصویر با یک کندل چکشی تغییر یافت و مثبت و در رنح 2000 تا 2050 ریال تثبیت شد(فلش آبی رنگ). سه اهرم سیاه نشان داده شده با خط قرمز رنگ نشان از پایداری این روند نزولی بود که خوشبختانه یک کندل چکشی این روند را بازگرداند(فلش سبز رنگ).

الگویی در فلش بنفش رنگ رخ داده است که در آن یک شکاف میان روند صعودی شکل گرفته است و این الگو نشانی از ادامه روند صعودی سهم است. در صورت روند صعودی سهم و شکل گیری الگو سقف دوقلو این روند با کاهش همراه خواهد بود. ولی در وضعیت فعلی روند صعودی آن بسیار محتمل است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید