رییس ‌نظارت بر ناشران بورسی‌ در گفت‌وگو با اقتصادنیوز

تغییری در گزارش یکساله شرکت‌های بورسی نداریم

کدخبر: ۱۱۱۳۰۹
رییس اداره نظارت بر ناشران بورسی سازمان بورس سازمان بورس گفت: گزارش ۱۲ ماهه شرکت‌ها تفاوتی با گزارش ۹ ماهه آن‌ها ندارد.
تغییری در گزارش یکساله شرکت‌های بورسی نداریم

محمدرضا معتمد در گفت‌و‌گو با اقتصادنیوز، پیرامون پیش بینی سودآوری شرکت‌های بورسی در مجامع پایانی سال اظهار کرد: با توجه به اینکه سال مالی اکثر شرکت‌ها 29 اسفند به پایان می‌رسد، ‌ هنوز گزارش کاملی از این مجامع اخر سال به سازمان بورس ارائه نشده است.

رییس اداره نظارت بر ناشران بورسی سازمان بورس با تاکید براینکه سود شرکت‌ها در سال ۹۲ نسبت به سال ۹۱ افزایش ۳۰ درصدی داشت و طبیعتا میزان تقسیم سود هم شاهد همین میزان رشد بوده است، تصریح کرد: طبق پیش بینی‌ها و گزارش های شش ماهه و نه ماه به نظر نمی رسد گزارش عملکردهای 12ماهه تفاوتی با گزارش های قبلی داشته باشد.

او درباره روند تقسیم سود شرکت‌های بورسی در مجامع که باعث گلایه برخی از سهامداران شده است، گفت: در مجامع شرکت‌های بورسی گاهی مشاهده می‌شود که سهامداران انتظار سود بیشتری نسبت به آنچه دریافت می‌کنند، ‌ دارند و بعضی اوقات شرایط برعکس می‌شود و سودی که به سهامداران تعلق می‌گیرد، ‌ بیشتر از میزان مورد انتظارشان است. قبول داریم گاهی اوقات نیز سهامداران و شرکت‌ها بر سر زمان تقسیم سود مشکل دارند.

او افزود: این مسایل طبیعی است و اینگونه اختلافات در هر مجمعی ممکن است رخ دهد و نباید نسبت به آن حساس بود. آنچه مشخص است شرکت ها در دوسال گذشته در مجامع سودهای به نسبت خوبی بین سهامداران خود تقسیم کرده‌اند.

معتمد در تشریح وضعیت بازار هم گفت: افرادی که سالهای پیش وارد بازار سرمایه شدند، ‌در انجام معاملاتشان محتاط‌تر شده‌اند و یا عملیات خرید و فروش را متوقف کرده‌اند. با این حال بسیاری از سرمایه گذاران مترصد هستند که چشم انداز شرکت‌ها برای سال ۹۴ چگونه خواهد بود.

او تاکید دارد که اگر اطلاعات پیش بینی سال ۹۴ شرکت‌ها منتشر شود و سرمایه گذاران ببیند که تفاوت قابل ملاحظه‌ای بین عملکرد ۹۳ و ۹۴ وجود ندارد، ‌ بازار به حالت قبلی برخواهد گشت. یعنی در کنار افت و خیز‌ها، ‌ نوسانات هیجانی در بازار وجود نخواهد داشت.

معتمد به سرمایه گذاران توصیه کرد که خرید و فروش سهم را بر اساس تحلیل‌ها واقعی انجام دهند و از خرید و فروش احساسی مبتنی برشایعات پرهیز کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید