اقتصادنیوز گزارش می‌‌دهد:

توقف طولانی مدت 13 نماد بورسی

کدخبر: ۱۳۴۷۶۴
اداره نظارت بر ناشران بورس اوراق بهادار وضعیت نمادهای متوقف که بیش از 7 روز از تاریخ توقف آنها می‌گذرد و همچنین اقدامات صورت گرفته برای بازگشایی آنها را تشریح کرد.
توقف طولانی مدت 13 نماد بورسی

به گزارش اقتصادنیوز، اداره نظارت بر ناشران بورس اوراق بهادار وضعیت نمادهای متوقف که بیش از 7 روز از تاریخ توقف آنها می‌گذرد و همچنین اقدامات صورت گرفته برای بازگشایی آنها را تشریح کرد که در این فهرست نمادهای سرمایه گذاری گروه صنعتی رنا، پتروشیمی شازند، تولید محور خودرو، کارت اعتباری ایران کیش، تجارت الکترونیک پارسیان، پتروشیمی شیراز، پارس پامچال، داده پردازی ایران، آلومینیوم ایران، سرمایه گذاری سایپا، سرمایه‌گذاری خوارزمی، صنعتی اردکان و کاشی اصفهان قرار دارند.

براین اساس؛ شرکت سرمایه گذاری گروه صنعتی رنا به دلیل اعلام تعدیل پیش‌ بینی سود هر سهم با توجه به تسویه بخشی از بدهی‌های شرکت از تاریخ 6 دی‌ماه سال جاری متوقف شده است که به دلیل عدم ارسال صورتهای مالی حسابرسی شده برای سال مالی منتهی به پایان شهریورماه سال 94 و عدم ارائه آخرین وضعیت پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به پایان شهریورماه سال 95، همچنان متوقف است.

پتروشیمی شازند و تولید محور خودرو نیز دیگر نمادهایی هستند که به دلیل تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی 94 در اوایل دی ماه متوقف شده و چون اطلاعاتی از شرکت در این خصوص ارسال نشده، همچنان متوقف هستند.

کارت اعتباری ایران کیش و تجارت الکترونیک پارسیان نیز به دلیل اعلام شرکت مبنی بر احتمال تعدیل پیشبینی سود هر سهم با توجه به بخشنامه بانک مرکزی از 30 آذر ماه متوقف شده اند.

پتروشیمی شیراز نیز از 18آذر ماه به دلیل ابهام در اطلاعات پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 29 اسفند سال 94 و لزوم بررسی بیشتر اطلاعات متوقف شده که همچنان اطلاعاتی در خصوص رفع ابهام مزبور از سوی شرکت اعلام نشده است.

شرکت شيميايي پارس پامچال نیز به دلیل تعدیل پیش بینی سود هر سهم و ارایه گزارش عدم اظهار نظر حسابرس نسبت به صورت سود و زیان 6 ماهه در آبان ماه سال جاری متوقف شده که به رغم پیگیریهای مکرر تاکنون گزارش‌هایی مبنی بر رفع ابهام در خصوص پیش بینی سود هر سهم و عملکرد شش ماهه و همچنین ارایه گزارش حسابرسی مشروط و یا مطلوب در خصوص صورت سود و زیان،ارسال نشده است.

داده پردازی ایران به دلیل اعلام تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم ، آلومینیوم ایران به دلیل تغییرات با اهمیت پیش بینی درآمد هر سهم، و همچنین گروه سرمایه گذاری سایپا به دلیل تعدیل بااهمیت پیش بینی درآمد هر سهم از اواخر مهرماه متوقف شده‌اند.

شرکت سرمایه‌گذاری خوارزمی نیز با توجه به برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه در 27مهرماه سال جاری متوقف شده که به دلیل عدم ارائه مستندات لازم درخصوص رویه اتخاذ شده توسط شرکت بابت نحوه شناسایی هزینههای مالی مرتبط با تحصیل نیروگاه همچنان متوقف است.

این در حالی است که شرکت صنعتی اردکان توقف طولانی مدتی داشته و از 25 تیرماه سال 93متوقف است؛ این شرکت به دلیل ابهام در اطلاعات پیش‌بینی درآمد هر سهم در تاریخ مزبور متوقف شده که مطابق صورت‌های مالی 12 ماهه منتهی به 29/12/92، مانده بدهی شرکت مجتمع صنایع و معادن احیاء سپاهان بابت تسهیلات دریافتی(اصل و فرع) به مبلغ 141 میلیارد و 494میلیون ریال بوده که تسهیلات مذکور به حساب شرکت منتقل شده است.

انتقال تسهیلات سهامدار عمده به شرکت سرامیک صنعتی اردکان برخلاف مفاد ماده 132 قانون تجارت است و بر همین اساس مفاد ماده 148 قانون تجارت مبنی بر رعایت یکسان حقوق سهامداران رعایت نشده است. همچنین مطابق صورت‌های مالی حسابرسی‌شده 12 ماهه منتهی‌به 29/12/92 مبلغ 75میلیارد و 625میلیون ریال مانده بدهی شرکت مجتمع صنایع و معادن احیاء سپاهان بابت وام‌های اخذ شده در سنوات قبل به نام شرکت سرامیکهای صنعتی اردکان از بابت بخش دیگری از معاملات با سهامدار عمده شرکت، به حساب سهامدار عمده منتقل شده است.

موضوع مذکور طی جلسات متعدد با اعضای هیات مدیره و سهامدار عمده شرکت مطرح و در جلسه مورخ 20/07/93 مقرر شد که سهامدار عمده حداکثر ظرف یک ماه بدهی انتقال یافته به حساب شرکت را تعیین تکلیف کند.

در این خصوص با توجه به اتمام مهلت مقرر و تکالیف مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام سال مالی 93 (مورخ 31/04/94) تاکنون هیچگونه تاییدیه‌ای از بانک پارسیان مبنی بر تسویه بدهی های مزبور از تعهد شرکت سرامیک های صنعتی اردکان به این سازمان ارائه نشده است. با توجه به موضوعات مطرح شده فوق، پس از حصول نتیجه در خصوص معاملات مذکور و انعکاس اطلاعات شرکت به بازار، نماد شرکت قابل بازگشایی خواهد شد.

توقف شرکت صنایع کاشی اصفهان به مراتب سنگین ‌تر است به طوریکه این نماد از آذرماه سال 92 به دلیل عدم ارائه صورتهای مالی حسابرسی شده سالانه سال 93 و عدم برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه سال مالی93 متوقف شده که علیرغم پیگیریهای مکرر تاکنون صورتهای مالی تلفیقی گروه و شرکت اصلی برای سال مالی 93، صورتهای مالی حسابرسی شده سالهای مالی 92 و 93 شرکت بازرگانی ارمغان کاشی، اطلاعات حسابرسی شده صورتهای مالی میان دوره ای 6 ماهه منتهی به 31/06/94 و همچنین پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی 1394 بر اساس عملکرد واقعی 6 ماهه (حسابرسی شده) ارسال نشده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید