رشد لرزان شاخص بورس به روایت 2نمودار

کدخبر: ۱۵۲۷۹۷
طی انجام معاملات امروز شنبه، شاخص کل بورس تهران 178 واحد رشد کرد و در ارتفاع 77 هزار و 478 واحدی قرار گرفت.

به گزارش اقتصادنیوز، طی انجام معاملات امروز شنبه، شاخص کل بورس تهران 178 واحد رشد کرد و در ارتفاع 77 هزار و 478 واحدی قرار گرفت. در این بازار نماد‌های «شبندر»، «خساپا»، «شپنا»، «فملی»، «خودرو» و «شبریز» بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای « وغدیر» و «وساپار» بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص گذاشتند.

علیرضا مستقل در گفت‌وگو با اقتصادنیوز اظهار کرد: در بازار امروز نسبتا حجم معاملات مناسبی وجود داشت. در گروه خودرویی نماد «سایپا» با صف خرید همراه شد. همچنین در گروه پالایشی با تقاضای خوبی مواجه شدیم. دو نماد «شتران» و «شبریز » از بزرگان گروه پالایشی صف خرید شدند. بعضی گروه‌ها و نمادهای دیگر نیز، با مثبت‌های ضعیف یا منفی‌های ضعیف همراه بودند.

این کارشناس بازار سهام گفت: رشد امروز بازار بیشتر در ادامه بازار روزهای گذشته رقم خورد. شاخص امروز بیشتر تحت تاثیر بعضی نمادهای خودرویی و بعضی نمادهای پالایشی قرار گرفت. وجود اخبار در رابطه با قراردادهای شرکت‌های خودروسازی و بحث افزایش سرمایه و اخبار در رابطه با تک‌نرخی شدن ارز از جمله مواردی بودند که موجب رشد در این بازار شدند.

او گفت: در گروه‌ خودرویی اخبار در رابطه با قراردادها و فروش زمین و دارایی‌های سایپا است که باعث تحرک این گروه شده است. در گروه‌های پالایشی نیز، با رشد قیمت نفت طی چند روز گذشته معاملات تحت تاثیر قرار گرفته‌اند. همچنین اخبار تک‌نرخی شدن نرخ ارز که گفته می‌شود در سال جاری به اجرا می‌رسد نقش مهمی را در این گروه ایفا کرده است.
  
این کارشناس بازار سهام افزود: به کلی به اجرا رسیدن سیاست یکسان‌سازی نرخ ارز برای اقتصاد کشور مناسب است و می‌تواند موجب یکسان‌سازی نرخ ارز شود و بر گروه‌های مختلف تاثیرگذار باشد و برای بعضی صنایع آثار مثبت و برای بعضی دیگر آثار منفی در پیش داشته باشد. برای نمونه، این مساله می‌تواند بر گروه‌های پتروشیمی به خصوص پتروشیمی‌های مایع تاثیر منفی و بر گروه پالایشی تاثیر مثبت داشته باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید