پیش بینی ضعیف رنو برای بازار اروپا

کدخبر: ۱۰۵۸۲۴
مدیرعامل خودروساز فرانسوی رنو پیش بینی کرد بازار خودروی اروپا با ضعیف ماندن احیای اقتصادی این منطقه سال آینده رشد ضعیف تری داشته باشد.
پیش بینی ضعیف رنو برای بازار اروپا

به گزارش اقتصادنیوز،  کارلوس قصن اظهار کرد: بازار اروپا از ابتدای امسال تاکنون شش درصد کرده که بهترین رشد از بحران مالی سال 2007 محسوب می‌شود.

قصن در حاشیه یک کنفرانس صنعتی در شانگهای چین به خبرنگاران اظهار کرد: انتظار دارم این احیا در سال 2015 ادامه پیدا کند اما میزان رشد کمتر از شش درصد خواهد بود که مطابق با رشد تولید ناخالص داخلی است.

قصن بواسطه اتحادیه میان رنو و نیسان موتور، مدیرعامل این شرکت ژاپنی نیز است.

بسیاری از خودروسازان خارجی پس از بحران جهانی که باعث فروپاشی بازارهای خانگی آنها در آمریکا و اروپا شد، به چین روی آوردند.

بازار خودروی چین به عنوان بزرگ‌ترین بازار خودروی جهان در حال حاضر تحت تاثیر کندی رشد اقتصادی و مقابله دولت این کشور با فساد رشد ضعیفی را تجربه می‌کند.

اما قصن و شرکت رنو مصمم هستند تولیدشان در چین را افزایش دهند. این شرکت در اواخر سال 2013 توافقی با شرکت چینی دونگ فنگ امضا کرد تا کارخانه مشترکی با ظرفیت تولید سالانه 150 هزار دستگاه خودرو راه اندازی کنند که از ابتدای سال 2016 تولیدش را آغاز می‌کند.

نیسان نیز در حال حاضر با دونگ فنگ که دومین خودروساز بزرگ چین است شراکت دارد. دو شرکت ماه گذشته اعلام کردند قصد دارند خودروهای برند لوکس اینفینیتی را در کنار محصولاتشان تولید کنند.

بر اساس گزارش رویترز، فروش خودروی چین در سپتامبر بر مبنای سالانه تنها 2.5 درصد رشد کرد که کندترین رشد در سال جاری میلادی بود و به 1.98 میلیون دستگاه رسید.
منبع: ایسنا

فروش خودروی چین سال گذشته به 21.98 میلیون دستگاه رسیده بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید