ثبات به بازار جهانی مس بازگشت

کدخبر: ۱۰۵۸۵۲
پس از یک دوره کاهش پنج ماهه و در پی تقویت یورو در برابر دلار قیمت مس به ثبات نسبی رسید.
ثبات به بازار جهانی مس بازگشت
علی تقوی- 

قیمت مسکن در چین برای پنجمین ماه متوالی کاهش پیدا کرد. امری که باعث کاهش قیمت مس در چند ماه گذشته شده است. اما روز جمعه بالأخره قیمت مس به ثبات رسیدو کاهش پیدا نکرد. افزایش قیمت یورو در برابر دلار یکی از علل تثبیت قیمت مس بوده است. دلار ضعیف باعث کاهش هزینه‌ها در سایر نقاط جهان می‌شود.

در بورس فلزات لندن هر تن مس حدود 6690 دلار خرید و فروش شد که حدود یکدهم درصد کاهش را نشان می‌دهد. کاهش قیمت مسکن در چین در سپتامبر گذشته باعث شد سودی که در سال گذشته و در نتیجه رشد قیمت‌ها به بازار املاک و مستغلات سرازیر شده بود محو شده و از بین برود.

انتظار بر این است که دولت برای جلوگیری از سقوط قیمت‌ها و ضربه اقتصادی به این بخش اقدامات مالی تازه‌ای تدارک ببیند. به احتمال زیاد رشد اقتصاد چین در سال پیش رو، به کمترین میزان خود در طی 24 سال گذشته خواهد رسید.

تقاضای مس در چین در این ماه نسبت به ماه‌های قبلی اندکی رشد داشته است. علت اصلی این افزایش ملایم شیب تقاضا افزایش سفارشات پیش از کریسمس و رسیدن فصل خرید برای سال آینده میلادی است. این افزایش تقاضا به اضافه نشانه‌هایی مبنی بر رشد اقتصادی باعث شده که اندکی خوش‌بینی در میان تحلیلگران اقتصادی پدید بیاید.

قیمت مس در هفته گذشته حدود 0.9 درصد افزایش پیدا کرد. این بیش‌ترین میزان افزایش قیمت مس از ماه آگوست تاکنون بوده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید