تثبیت اونس بالاتر از سطح 1270 دلار

کدخبر: ۱۱۰۶۹۹
قیمت طلا امروز سه شنبه تحت تاثیر ادامه نگرانی ها نسبت به اوضاع اقتصادی جهان بالاتر از 1270 دلار در هر اونس تثبیت شده است.
تثبیت اونس بالاتر از سطح 1270 دلار

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از رویترز، نگرانی سرمایه گذاران بین المللی نسبت به اوضاع اقتصادی جهان تاثیر زیادی بر رشد تقاضای فیزیکی طلا داشته و این مساله مانع از کاهش بیشتر قیمت این فلز زرد شده است.

بر اساس این گزارش قیمت طلا از ابتدای سال 2015 میلادی تاکنون حدود 8 درصد افزایش داشته است. قیمت طلا در دو سال گذشته به طور متوالی با کاهش روبرو شده است.

یوییچی ایکه میزو تحلیلگر ارشد استاندارد بانک در توکیو در این باره تاکید کرد: به نظر من احساس سرمایه گذاران نسبت به تحولات قیمت طلا در سال جاری تغییر کرده و کمتر کسی انتظار دارد که قیمت طلا امسال با کاهش بیشتری روبرو شود.

قیمت هر اونس طلا امروز سه شنبه به 1274 دلار رسیده است. قیمت طلا روز گذشته با کاهش نسبی روبرو شده بود. میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز روز گذشته به بیش از 24.65 میلیون اونس رسید که این رقم بالاترین رکورد از اکتبر به شمار می رود.

این تحلیلگر اقتصادی افزود: بازار طلا در روزهای آینده به شدت تحت تاثیر آمارهای اقتصادی آمریکا به خصوص وضعیت بازار اشتغال قرار خواهد داشت.

نظرسنجی رویترز از کارشناسان اقتصادی نشان می دهد که آمریکا در ماه گذشته 230 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است.
این رقم در ماه دسامبر به بیش از 252 هزار فرصت شغلی رسیده بود.

تازه ترین گزارش وزارت بازرگانی آمریکا نیز که روز گذشته منتشر شد نشان می دهد که میزان هزینه های مصرفی در این کشور طی ماه ژانویه با بیشترین کاهش از دسامبر 2009 میلادی روبرو شده و این مساله نگرانی ها در خصوص وضعیت اقتصادی آمریکا را افزایش داده است.

وزارت بازرگانی آمریکا پیش از این نیز در گزارشی اعلام کرده بود که رشد اقتصادی این کشور در سه ماه پایانی سال گذشته به کمتر از 2.6 درصد رسیده است.

به اعتقاد تحلیلگران بازارهای بین المللی اوضاع سیاسی و اقتصادی یونان نیز در روزهای آینده تاثیر زیادی بر تحولات بازارهای جهانی و قیمت طلا خواهد داشت.
منبع سایت طلا

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید