ریزش طلا در تعطیلات سال نو چین/ هر اونس 1165 دلار

کدخبر: ۱۳۷۲۴۴
در حالی که آمار اشتغال آمریکا امیدها را برای افزایش نرخ بهره با سرعت بیشتر دستخوش تردید کرده و موجب تقویت دلار شده، طلا در معاملات روز دوشنبه از بالاترین سطح 3 ماه اخیر خود فاصله گرفت.
ریزش طلا در تعطیلات سال نو چین/ هر اونس 1165 دلار
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از رویترز، رشد آمار اشتغال آمریکا در ماه ژانویه آهسته‌تر از حد انتظار بوده، اما افزایش دستمزد و رسیدن نرخ بیکاری به پایین‌ترین سطح 8 سال اخیر نشان داد که بازار کار همچنان قدرتمند باقی مانده است. افزایش تسهیلات پولی توسط بانک‌های مرکزی جهان و مقابله با ضعف اقتصادی می‌تواند باعث شود تا طلا مجددا به روند صعودی خود به عنوان یک دارایی امن بازگردد.
 
لاچلان شاو، تحلیلگر UBS اعلام کرد:‌ «ما طلا را ترجیح می‌دهیم. UBS پیش‌بینی خود را از رشد تولید ناخالص داخلی آمریکا در سال جاری کاهش داد و در سراسر دنیا مردم انتظار نرمال‌سازی نرخ بهره فدرال را دارند. اگر فدرال‌رزرو نرخ بهره را افزایش دهد، آنگاه دلار آمریکا ضعیف‌تر شده و طلا روندی صعودی به خود خواهد گرفت.»

هر اونس طلا در معاملات امروز با افتی 0.6 درصدی یکهزار و 165 دلار و 60 سنت معامله شد تا از بالاترین سطح خود از ماه اکتبر فاصله بگیرد. در میان فلزات دیگر، پلاتین و پالادیوم با اندکی تغییر 903.74 دلار و 501.30 دلار برای هر اونس معامله شدند.
 
این در حالی است که اغلب بازارهای منطقه‌ای آسیا نظیر،‌ سنگاپور، چین،‌ هنگ‌کنگ و تایوان روز دوشنبه و به دلیل تعطیلات سال جدید چین بسته بودند.

میزان صادرات ماه ژانویه چین برای هفتمین ماه متوالی کاهش یافت ولی افزایش در وامهای بانکی نشانگر تلاش دولت برای مقابله با کندی اقتصاد بوده است. از سوی دیگر، دارایی‌ها در SPDR بزرگترین صندوق معاملاتی طلا، با رشدی 0.7 درصدی به 698.46 تن در روز جمعه رسید.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید