پیشنهاد ویزای یک ساله برای تجار ایران و روس

کدخبر: ۱۵۵۷۱۹
رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه با بیان اینکه به رئیس جمهور قول داده‌ام، تا در نیمه دوم برنامه ششم حجم مبادلات ایران و روسیه به ۱۰ میلیارد دلار برسد، گفت: تسهیل روادید، مبادلات بانکی و شناسایی کالاها از پیشنهادات من برای افزایش حجم مبادلات است.

به گزارش اقتصاد نیوز اسدالله عسگراولادی رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه امروز با بیان اینکه از بین 15 همسایه ایران از نظر مبادلات تجاری روسیه در رتبه هفتم، هشتم با ایران قرار دارد که این عدد برای ما راضی‌کننده نیست.

وی با بیان اینکه من از طریق آقای واعظی وزیر ارتباطات به رئیس جمهور قول داده‌ام که تا نیمه برنامه ششم مبادلات دو کشور به مرز 10 میلیارد دلار برسد، گفت: این موضوع را وظیفه خود می‌دانم و برای رسیدن به آن چند پیشنهاد دارم.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه افزود: یکی از این عوامل تسهیل روادید است و یک تاجر باید روادید یک ساله داشته باشد، تا بتواند به راحتی با کشور مقصدش ارتباط تجاری داشته باشد.

عسگراولادی بیان داشت: مورد دوم سیستم بانکی است که باید نقل و انتقال پول به صورت شفاف در آن عملیاتی شود.

وی همچنین اظهار داشت: پیشنهاد دیگر من این است که در دفتر آقای واعظی کمیته‌ای برای بررسی هر ماهه مسائل تجاری ایران و روسیه شکل گیرد و همچنین هر سه ماه یک بار هیأت‌های تجاری از روسیه به ایران و از ایران به روسیه رفت و آمد کنند.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه افزود: همچنین هر 6 ماه یک بار نمایشگاه‌های در دو کشور برگزار شود و یک بار ایران و یک بار هم روسیه در این نمایشگاه‌ها شرکت کند.

وی بیان داشت:‌ تعداد پروازها بین ایران و روسیه افزایش یافته، اما به دلیل مشکل در صدور روادید ایرلاین‌ها با کمبود مسافر مواجه‌اند و برخی از آنها می‌خواهند پروازهای خود را جمع کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید