هزینه تعویض اسکناس در طرح تغییر ریال به تومان

کدخبر: ۱۵۶۴۵۹
رئیس انجمن علمی اقتصاد شهری ایران با اشاره به مزایای طرح تغییر واحد پولی کشور از ریال به تومان در عین حال گفت: این طرح هزینه‎هایی دارد به طوری که ۸ میلیارد برگ اسکناس در کشور وجود دارد و تغییر هر اسکناس ۸۰ تا ۱۰۰ تومان هزینه دارد.

به گزارش اقتصادنیوز ، حسین محمدپور زرندی ، با اشاره به طرح دولت برای تبدیل واحد پول کشور از ریال به تومان گفت: در سال 1351، ریال به عنوان قالب واحد پولی کشور در قالب بند الف ماده 1 قانون پولی و بانکی تعیین شد. از این رویداد، زمان زیادی می‌گذرد و تورم انباشته شده‌ای در کشور وجود دارد که این امر باعث شده میزان پول مورد نیاز ملی برای خرید کالا و خدمات افزایش یابد.

رئیس انجمن علمی اقتصاد شهری ایران در بخش دیگری از این مصاحبه با اشاره به اینکه باید توجه داشت تغییر واحد پول ملی نیز مستلزم هزینه‎هایی است که در اثر تغییر اجتناب‎ناپذیر فرم ظاهری اسکناس‎ها و سکه‎های موجود در بازار به وجود خواهد آمد، گفت: بیش از هشت میلیارد برگ اسکناس با حدود 80 تا 100 تومان، هر قطعه هزینه زیادی را به کشور تحمیل خواهد کرد. از سوی دیگر، این تغییر ممکن است در برخی از موارد، جو روانی و التهاب در بازار پولی و بانکی کشور ایجاد کند که البته کوتاه‎مدت خواهد بود و قابل مدیریت است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید