جولان امداد خودروهای غیر قانونی در جاده ها + راه تشخیص

کدخبر: ۱۵۶۹۴۸
رئیس انجمن صنفی امدادخودروهای کشور گفت: از میان350 شرکت فعال در زمینه امدادخودرو، 80 شرکت دارای مجوز هستند و بقیه یعنی 270 شرکت به صورت غیرقانونی فعالیت می کنند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، سید مهدی حسینی در آیین آغاز فعالیت نخستین شرکت تعاونی امداد خورو کشور که در ساختمان شهید بهشتی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، اضافه کرد: برخی افراد شماره تلفن هایی با نام امداد خودرو در سامانه 118 ثبت کرده و بدون هیچ گونه نظارتی خدمات امدادرسانی ارایه می کنند.

وی با اشاره به اینکه 13 شرکت فقط به نام یک نفر ثبت شده است، گفت: گاهی تخلف هایی توسط این افراد انجام می شود که این موضوع اعتراض مردم را به همراه داشته است.

حسینی ادامه داد: در این راستا، انجمن امداد خودروهای کشور پارسال با هدف تجمیع شرکت های امدادی و همچنین بهبود کیفیت خدمات این شرکت ها کار خود را با عضویت 15 شرکت آغاز کرد.

به گفته وی، شرکت های عضو انجمن اکنون به 40 شرکت رسیده است و تا پایان امسال کل شرکت های امداد خودرویی به این انجمن می پیوندند.

امداد خودروهای قانونی را چگونه بشناسیم؟

رئیس انجمن صنفی امدادخودروهای کشور گفت: اگر مردم شماره پلاک خودروی امدادی را به سامانه 6421-021 پیامک کنند، کل اطلاعات آن خودرو برای فرد ارسال می شود و از این طریق مردم می توانند شرکت های مجاز و غیرقانونی را تمیز دهند.

حسینی اضافه کرد: علاوه بر این، خودروهای عضو انجمن دارای برچسب انجمن هستند و مردم با دیدن این برچسب ها می توانند با خیالی آسوده از تیم امداد خودرویی کمک بگیرند.

وی با اشاره به اینکه لباس ها و خودروهای تیم های امدادی متحد الشکل شده است، گفت: اگر لباس پرسنل امدادخودروها دارای سردوشی باشد یعنی آن فرد مکانیک است و می تواند بسیاری از عیوب خودرو را در محل تعمیر کند اما در صورتی که سردوشی نداشته باشد، آن همکار راننده یدک کش است و فقط می تواند خودرو را حمل کند.

رئیس انجمن صنفی امدادخودروهای کشور یکی از مشکلات مردم با برخی شرکت های امداد خودرویی را موضوع هزینه ها و نرخ ها ذکر کرد و گفت: با هماهنگی های انجام شده، دستگاه پایانه فروشگاهی(POS) ویژه ای در اختیار تیم های امداد خودرویی قرار گرفته است که به صورت همزمان فاکتور نیز صادر می کند.

به گفته وی، این سامانه به گونه ای تعریف شده است که نرخ هر خدمت در فاکتور مشخص می شود و به این ترتیب، هیچ کس نمی تواند در زمینه هزینه ها سوءاستفاده کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از تنظیم قراردادی با شرکت زامیاد خبر داد که بر اساس آن خودروی پادرا جایگزین نیسان وانت در شرکت های امداد خورو می شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید